پویش ملی پیشگیری از کرونا

ورزش و غلبه بر تنبلی در روزهای قرنطینه در گفتگو با مربی فدراسیون بین المللی بدنسای و تناسب اندام

ورزش و غلبه بر تنبلی در روزهای قرنطینه در گفتگو با مربی فدراسیون بین المللی بدنسای و تناسب اندام

ورزش و غلبه بر تنبلی در روزهای قرنطینه در گفتگو با مربی فدراسیون بین المللی بدنسای و تناسب اندام

سروین کریمی، مربی فدراسیون بین المللی بدنسازی و تناسب اندام IFBB و مربی فدراسیون ورزش های همگانی مهمان تازه ترین بخش از برنامه «تعبیر خوب برای یک کابوس» بود و در این قسمت از برنامه به تشریح چند نکته کلیدی در مورد ورزش کردن در دوران قرنطینه خانگی پرداخت.

کریمی که عضو کمیته مهارت بوت کشور هم هست تنبلی را اصلی ترین مانع ورزش و تلاش برای تناسب اندام در دوران قرنطینه دانست و برای مقابله با این موضوع گفت: «قبول دارم که برای شروع ورزش در خانه موانع زیادی وجود دارد مانند کمبود امکانات اما بزرگترین مانع برای این کار به اعتقاد من تنبلی است شما مطمئن باشید که به محض اینکه لباس های ورزشی تان را بپوشید، موسیقی مناسب پخش کنید و همراه با مربی و یا از روی برنامه شروع به ورزش کنید تنبلی کاملاً از بین می رود و انرژی می گیرید ضمن اینکه با این کار بقیه اعضای خانواده هم ترغیب به ورزش کردن می شوند و فضای حاکم بر خانه کاملاً تغییر می کند.»

او به اهمیت ورزش برای کسانی که از مشکلات اسکلتی رنج می برند هم پرداخت و گفت: «به عنوان مثال کسانی که مشکلاتی مانند دیسک کمر دارند می توانند با انجام حرکات کششی و اصلاحی قدم های زیادی برای کاهش درد و بهتر شدن وضعیت سلامتشان بردارند.»

کریمی به اهمیت حفظ وزن مناسب هم اشاره کرد و گفت: «روش به دست آوردن BMI یا همان شاخص توده بدنی که نشان می دهد شما اضافه وزن دارید یا نه این است که وزنتان را بر مجذور قدتان تقسیم کنید. اگر عدد به دست آمده بین 20 تا 25 باشد وزن شما مناسب است اما اگر بیشتر باشد یعنی اضافه وزن دارید و باید برای کاهش آن فکری کنید. ورزش های هوازی یعنی ورزش هایی که ضربان قلبتان را به بین 120 تا 150 تپش در دقیقه می رسانند می توانند به خوبی فرآیند چربی سوزی و کاهش وزن را بریتان انجام دهند.»

او به تأثیر ورزش بر حفظ روحیه مثبت در دوران قرنطینه هم پرداخت و گفت: «من بارها این را دیده ایم که شاگردانم بعد از مدتی ورزش روحیه شان هم تغییر کرده است، کسانی که ورزش می کنند کم کم احساس می کنند که می توانند بر مشکلات غلبه کنند چون دیده اند که بدنشان چطور به مرور قوی شد و از پس تمرینات سخت برآمد. این روحیه در زندگی افراد هم جریان پیدا می کند. به همین دلیل هم من تأکید می کنم که زنان به عنوان منبع آرامش و روحیه مثبت در خانه حتما ورزش کنند. جالب این است که مردان هم معمولا به زنانی علاقه دارند که ورزش می کنند و به سلامت خودشان و دیگران اهمیت می دهند.»

کریمی در ادامه به ارائه تمرینات مناسب در خانه هم پرداخت که با مراجعه به بخش LIVE در اینستاگرام آریاداناک قبلاًمشاهده است.

این گفت و گو که به صورت مجازی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام شکل گرفت، از سلسله مباحثی است که هر شب از ساعت 18:30 تا 19:30 به صورت زنده (لایو) در صفحه اینستاگرامی گروه آریاداناک با عنوان «تعبیر خوب برای کابوس کرونا» پیرامون چالش های پیش روی اقتصاد کشور در دوران کرونا برگزار می شود و بخشی از پویش ملی پیشگیری از شیوع کرونا است. در این رویداد هر شب یک یا چند نفر از فعالان اقتصادی و اجتماعی درباره راهکارهای برون رفت از بحران و مدیریت مناسب آن به ارائه راه حل و طرح مشکلات پیش رو می پردازند.