آموزش

بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای

بهترین-و-پردرآمدترین-رشته-های-فنی-و-حرفه-ای

رشته های فنی و حرفه ای همانطور که از نامش پیداست دانشی بر پایه مهارت ها و استعداد افراد است که این دانش در مسیری کاربردی مورد استفاده دانش پذیران قرار می گیرد. اکثر رشته های فنی و حرفه ای در بازار کار جایگاه و موقعیت ویژه ای دارند و در این مقاله ما میخواهیم بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای را به شما معرفی کنیم.

رشته های فنی و حرفه ای تنوع بسیار بالایی دارند و به همین دلیل مانند گذشته لازم نیست حتما محل کاری مانند مغازه خریداری کنید یا تجهیزات و دستگاه های مختلف را در قدم اول ورود به بازار کار داشته باشید همین که در ابتدا شما تخصص لازم برای حرفه مدنظرتان را داشته باشید می توانید با سرمایه ای اندک و حتی فقط به صورت مجازی (آنلاین) فعالیت خود را شروع کنید در حال حاضر هم با وجود پاندمی کرونا بسیاری از کسب و کارها فعالیت آنلاین خود را آغاز کرده یا در این مدت توانسته اند کسب و کار خود را در فضای مجازی گسترش دهند و همین موضوع می تواند نقطه قوت شروع فعالیت شما باشد.

برای معرفی پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای باید این نکته را بگوییم که این موضوع تا حد زیادی وابسته به نیاز بازار است مثلا برخی از رشته ها و مشاغل همیشه مورد نیاز می باشند به همین دلیل افراد برای رسیدن به این خدمات هزینه می کنند. اما آنچه امروزه از بازار کار خوبی برخوردار است رشته هایی همچون الکترونیک، صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی می باشند. پس از فارغ التحصیلی در این رشته، داوطلبان می توانند وارد بازار کار شوند و درآمد خوبی نیز به تبع آن کسب نمایند.

به این نکته هم توجه کنید که فقط ادامه تحصیل در رشته های پردرآمد، برای پولساز بودن کافی نیست، اینکه شما شغل خود را دوست داشته باشید خیلی مهم است به یاد داشته باشید که احتمالا هر روز، ماه ها و یا سال ها در زمینه ای که انتخاب کردید، فعالیت خواهید کرد و اگر از انجامش لذت نبرید ، مطمئن باشید که کسب درآمد بالا هم نخواهید داشت.

ممکن است دو نفر با علایق متفاوت در یک رشته پردرآمد فنی و حرفه ای تحصیل کنند و مشغول به کار شوند، شخصی که به رشته انتخابی خود علاقه دارد، با عشق و علاقه به خلاقیت و نوآوری می پردازد و از کار خسته نمی شود با شور و شوق کار می کند و  با برنامه ریزی به درآمد بالا هم می رسد؛ ولی شخص دوم که علاقه ای به رشته خود ندارد و صرفا به خاطر پرطرفدار بودن و معروف بودن یک رشته به پردرآمد بودن، آن را انتخاب کرده، هر روز با کسالت و خستگی و ناامیدی ادامه می دهد و احتمال کسب درآمد بالا برای این شخص بسیار کم است. پس زمان و هزینه و عمر خود را صرف تحصیل در رشته ای کنید که با علاقه ادامه دهید و رشد و پیشرفت نمایید.

بهترین رشته ها از نظر بازار کار کدامند؟

یک حقیقت در رابطه با بازار کار تمامی بهترین رشته فنی در هنرستان وجود دارد. شما باید متخصص باشید. تفاوتی ندارد در چه رشته ای، در هر رشته ای که هستید، باید متخصص باشید. داشتن تخصص می تواند به شما کمک نماید تا به بهترین نحو درآمد داشته باشید و در بازار کار فعالیت خود را به انجام برسانید. همه افراد جامعه ما به افراد متخصص نیاز دارند. بنابراین تلاش شما در وهله اول باید افزایش مهارت خود باشد و در وهله دوم به سایر موارد فکر کنید. داشتن مهارت، علاقه و تخصص از جمله ملزمات داشتن درآمد خوب می باشد.

در این مقاله لیست رشته های پردرآمد فنی و حرفه ای را ملاحظه می کنید، اگر اطلاعات کمی در مورد رشته های ذکر شده دارید و یا می خواهید اطلاعات خود را از رشته های مذکور بالا ببرید پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته آگاهانه و اطلاع از واحدهای مختلف عملی و تئوری رشته ها و اطلاع از شرایط و محیط کار آینده، حتما از مشاوره کارشناسان آکادمی آریاداناک استفاده نمایید و از طریق خطوط ارتباطی با ما تماس بگیرید.

رشته های فنی و حرفه ای به ترتیب اولویت رشته در 10 گروه آموزشی

  • بازرگانی و امور اداری: حسابداری
  • بهداشت و سلامت : تربیت بدنی، تربیت کودک
  • برق و رایانه : شبکه و نرم افزار رایانه، الکترونیک، الکتروتکنیک، الکترونیک و مخابرات دریایی
  • خدمات : ناوبری، حمل و نقل
  • تعمیر و نگهداری ماشین آلات: مکانیک موتورهای دریایی
  • کشاورزی و غذا : صنایع غذایی ، امور زراعی، امور باغی، امور دامی،
  • هنر: پویانمایی، تولید برنامه های تلویزیونی، سینما، فتوگرافیک، طراحی و دوخت، گرافیک، نقشه کشی معماری، معماری داخلی، نوازندگی ساز جهانی، نوازندگی ساز ایرانی، نقاشی، نمایش
  • مواد و فرآوری : صنایع نساجی، سرامیک، صنایع شیمیایی، معدن، متالوژی
  • معماری و ساختمان : ساختمان
  • مکانیک : چاپ، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، صنایع فلزی، ماشین ابزار، مکاترونیک، مکانیک خودرو