پویش ملی پیشگیری از کرونا

بهترین ماسک برای مقابله با کرونا

بهترین-ماسک-برای-مقابله-با-کرونا

بهترین ماسک برای مقابله با کرونا چیست؟

اگر این سوال را نیز شما تا به حال پرسیدید پس در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ آن را بیابیم.

احتمالا شما هم به خاطر دارید که در اوایل شیوع بیماری کرونا، نظرات ضد و نقیض زیادی در رابطه با لزوم استفاده از ماسک بود؛ گروهی معتقد بودند که استفاده از ماسک تنها برای بیماران علامتدار لازم است و گروهی آن را برای همه مردم ضروری می دانستند؛ البته گروه دیگری بودند شامل بعضی از متخصصان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و نیز یکی از برجسته ترین جراحان آمریکا، دکتر جروم آدامز، که استفاده از ماسک را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بیهوده می دانستند؛ با همه ی اینها، امروزه نتایج حاکی از تاثیر قطعی و بالای استفاده از ماسک است.

در بسیاری از کشورها از همان آغاز پاندمی کرونا، تمامی مردم ملزم به استفاده از ماسک شدند و نتایج در دراز مدت نشان داد که این اقدام، تاثیر زیادی در کنترل آمار ابتلای بیماری کرونا داشته است.

اگر تاثیر ماسک را در برابر حفاظت بخش زیادی از صورت در برابر ویروس هم در نظر نگیریم، یکی دیگر از مهم ترین فواید استفاده از ماسک این است که از نظر روانشناسی، نشانه خوبی برای یادآوری شرایط حاد و خطرناک است؛ ما با استفاده از ماسک این پیام را به اطرافیان خود می دهیم که در معرض بیماری خطرناکی هستیم و قصد مراقبت و محافظت از خود را داریم.

شما می توانید برای خرید ماسک سه لایه ملت دار باکیفیت و قیمتی مناسب به فروشگاه اینترنتی آریاداناک مراجعه نمایید.

بهترین نوع ماسک برای مقابله با کرونا کدام است؟

امروزه کمتر کسی از اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بی اطلاع است، اما نکته چالش برانگیز در استفاده از ماسک، انتخاب ماسک مناسب است.

تنوع زیاد ماسک ها در بازار می تواند مردم را سردرگم کند؛ بعضی از ماسک های موجود در بازار غیر استاندارد بوده و نه تنها تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارند بلکه تاثیر عکس نیز می گذارند.

آزمایش ها و تحقیقات زیادی در سراسر جهان برای انتخاب بهترین ماسک برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده و بسیاری نیز در حال انجام است.

نکته مهم در پاندمی بیماری کرونا این است که اطلاعات ما پیرامون این ویروس منحوس ناشناخته روز به روز بیشتر می شود و ممکن است یافته های جدید با بخشی از یافته های قبلی منطبق نباشد؛ با این همه، در حال حاضر بنا بر نتایج آزمایش بر روی بیش از ده نوع ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، بهترین نوع ماسک برای مقابله با بیماری کرونا، ماسک n95 است.

در ادامه به جزییات بیشتری در رابطه با ماسک n95 و تاثیر آن بر جلوگیری از ابتلا به کرونا می پردازیم.

شما می توانید برای خرید ماسک سه لایه ملت دار باکیفیت و قیمتی مناسب به فروشگاه اینترنتی آریاداناک مراجعه نمایید.

ماسک n95 چیست؟

ماسک n95 نوع خاصی از وسایل حفاظتی تنفسی است که به دلیل طراحی ویژه، به خوبی روی صورت قرار گرفته ، کیپ و مانع ورود ارگانیسم ها و ذرات معلق در هوا به دهان و بینی و سیستم تنفسی می شود.

علت نامگذاری ماسک n95 این است که این ماسک می تواند 95% ذرات معلق در هوا را فیلتر کرده و مانع ورود آنها به سیستم تنفسی شود؛ بنا بر تحقیقات، این ماسک قابلیت فیلتر کردن ذرات بزرگ تر از 3/0 میکرون را دارد.

اندازه ویروس کرونا بین 2/0 تا 5/0 میکرون تخمین زده شده است؛ نکته ی قابل توجه این است که استفاده از ماسک n95 به معنای مصونیت صد در صدی در برابر بیماری کرونا نخواهد بود بلکه با استفاده از آن، می توان تا حد زیادی خود را در برابر بیماری کرونا محافظت کرد.

نکاتی در رابطه با ماسک n95

پیش از آنکه به نحوه استفاده از ماسک n95 برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بپردازیم لازم است بدانید که انتخاب ماسک با اندازه ی مناسب تا حد زیادی در اثربخشی آن تاثیر دارد.

سعی کنید مناسب ترین اندازه ماسک را انتخاب کنید تا به خوبی صورت شما را بپوشاند و احساس ناراحتی نداشته باشید.

نکته مهم دیگر در مورد ماسک n95 این است که تنفس را دشوار تر میکند؛ این موضوع برای افراد عادی اشکال شدیدی ایجاد نمی کند اما اگر فرد دچار بیماری قلبی یا تنفسی باشد لازم است تا با پزشک خود در رابطه با استفاده از آن مشورت کند.

نحوه استفاده از ماسک n95

قبل از استفاده از ماسک، دست خود را تمیز شسته و خشک کنید تا در همان تماس اولیه با ماسک آن را دچار آلودگی نکنید؛ پس از انجام این کار، ماسک را با یک دست نگاه داشته و آن را به طوری روی صورت قرار دهید که بخش بالایی آن روی پل بینی و بخش پایینی روی چانه باشد.

بعد از مستقر کردن ماسک n95 روی صورت، بند آن را دور سرتان بیندازید، اگر ماسک شما دو بند دارد بند پایین را از بالا سر به سمت پایین کشیده و دور گردن و زیر گوش ها قرار دهید، سپس بند بالا را دور سر و بالای گوش ها قرار دهید؛ قطعه ی قرار داده شده اطراف بینی را فشار دهید تا قالب بینی شما را بگیرد، سپس با انگشت روی نوار فلزی اطراف آن بکشید تا به طور کامل فیکس شود.

با رعایت موارد گفته شده می توانید ماسک را به صورت درست روی صورت قرار داده و برای جلوگیری از ابتلا به کرونا از آن استفاده کنید.