آموزش

اهمیت مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت

اهمیت-مدرک-فنی-و-حرفه-ای-برای-مهاجرت

اهمیت مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت آن قدر افزایش پیدا کرده که این روزها بسیاری از افراد که فکر مهاجرت به کشور دیگر را در ذهن خود میپرورانند، مهاجرت برای ساخت آینده ای بهتر در جهت علمی یا کاری اخذ مدارکی که این راه را برای آنان هموارتر سازد را در اولویت قرار می دهند.

مهاجرت میتواند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باشد، چاپ مقاله های معتبر در دانشگاه های معتبر، تالیف کتاب و حتی تدریس و یا میتواند علل کاری داشته باشد و اتفاقا این مورد آخر روشی بسیار پرطرفدار به خصوص میان جوان هایی محسوب میشود که پیشرفت کاری را به پیشرفت تحصیلی ترجیح میدهند همچنین مزیتی که در این نوع مهاجرت وجود دارد این است که ویزای کاری بر خلاف ویزای تحصیلی یک اقامت دائم محسوب میشود.

شرط اولیه و اساسی برای مهاجرت داشتن مدرک معتبر آیلتس است که البته همین موضوع به مانع بسیاری برای مهاجرت تبدیل شده، مدارک مهم دیگر شامل مدارک تحصیلی، کاری و یا لایسنس های معتبر میباشند.

در این جاست که اهمیت مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت روشن میشود.

اهمیت مدرک فنی و حرفه ای در پذیرش مهاجر

مدرک فنی و حرفه ای پس از گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز و سپری کردن آزمون آن اخذ میشود البته شرایط پذیرش با استفاده از این مدرک در کشور های مختلف متفاوت است اما به طور کلی با داشتن این مدرک میتوانید در کشورهایی چون آلمان، کانادا و یا استرالیا پذیرش شوید.

مدرک فنی و حرفه ای انواع مختلفی دارد از مدرک فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل گرفته تا لوازم خانگی و بردهای الکترونیکی اما هیچکدوم از این مدارک مسیر سختی برای اخذ ندارند و فقط کافیست تا مراحل آموزشی و آزمون های آن را به خوبی پشت سر بگذارید.

آزمون های فنی و حرفه ای معمولا در دو مرحله کتبی و عملی گرفته میشود و به طور معمول تراز و اهمیت آزمون عملی آن از کتبی بیشتر است بنابراین اگر فکر میکنید تخصص و استعدادتان در کارهای عملی و مهندسی میدرخشد مدرک فنی و حرفه ای میتواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

اما اهمیت مدرک فنی حرفه ای در چیست؟

خب طبیعیست که اهمیت آن در این است که در اکثر مشاغل کاربرد دارد از مشاغل تعمیراتی تا مشاغل مهندسی و کار در کارخانه ها و شرکت های فنی، و داشتن مدرک فنی حرفه ای یک پیش زمینه بسیار مناسب برای فعال شدن در یکی از این حوزه ها در ایران و یا خارج از کشور را فراهم میکند.

شرکت های معتبر فنی، موسسات فنی مهندسی، هنرستان ها، آموزشگاه های فنی حرفه ای و مجتمع های فنی از اصلی ترین مراکز آموزش و دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای است پس نکته اصلی این است که حواستان باشد مدرکی که اخذ میکنید اعتبار کافی برای معرفی بعنوان یک لایسنس معتبر را دارا باشد و برای این موضوع اصلی ترین نکته مراکزی هستند که در آنجا آموزش دیده و مدرک اخذ میکنید که حتما باید یکی از مراکز معتبری باشد که در بالا به آن اشاره شد.

خبر خوش برای علاقه مندان این است که آموزشگاه فنی و حرفه ای جامع پرداز دانا (آکادمی مهارتی و کاربردی آریاداناک) یکی از این موسسات فنی معتبر به حساب می آید که این آموزش ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده و به شما مدارک معتبر در این زمینه را نیز اعطا میکند.

اما شاید سوالی که برایتان پیش بیاید این است که این مدرک برای آقایان مناسب تر است یا خانم ها نیز میتوانند به خوبی از این مدرک برای آینده شغلی ششان بهره بگیرند؟

واقعیت آن است که در گذشته باور غلطی میان مردم بود که مدرک فنی از مرتبه پایین تری نسبت به مدارک کارشناسی دانشگاه برخوردار است و از نظر مردم افرادی که از تحصیل در دانشگاه باز میماندند به سراغ این مسیر رفته و آینده خود را در هنرستان ها و کارگاه ها رقم میزدند؛ اما امروزه با توسعه بازار کار در ایران و اهمیت بسیار بالایی که مهارت و تجربه عملی کار برای استخدام شدن در شرکت ها پیدا کرده اقبال جوانان به مسیر فنی حرفه ای نیز بیشتر شده است همچنین تنوع بسیار بالای این مدرک در حوزه های مختلف سبب شده که فارغ از جنسیت همه افراد بتوانند مسیر شغلی و استعداد خود را در هر زمینه ای که هست کشف کرده و آینده شغلی خود را رقم بزنند.

8 دیدگاه در “اهمیت مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت

  1. داریوش عظیمی گفت:

    سلام و عرض ادب بسیار مطلب جالبی بود درضمن چه رشته های فنی حرفه ای برای مهاجرت اقبال بیشتری دارن ؟

    1. admin10 گفت:

      سلام وقت بخیر .. با تشکر از نظرات شما .. برای مشاوره در این خصوص لطفا با شماره تلفن 91017711-021 تماس بگیرید و سوالات خود را با کارشناسان واحد آموزش مطرح کنید

  2. Amir گفت:

    پس برای مهاجرت به هر کشوری همچین مدارکی لازم است و مدارک فرق دارد؟

    1. کارشناس آریاداناک گفت:

      سلام وقت بخیر .. از نظرات شما متشکریم .. بله مدارک پذیرش هر کشور متفتاوته و باید از طریق کارشناس حقوقی و وکیل این حوزه سوالات خودتون رو به صورت کامل بپرسید

  3. پدرام نصیری گفت:

    بسیار عالی 👍

    1. کارشناس آریاداناک گفت:

      سلام وقت بخیر .. از نظرات شما متشکریم ..

  4. نسیم یوسفوند گفت:

    با توجه به این نکات شما دوره های فنی و حرفه ای توو حوزه it که برای مهاجرت خوبه دارید که بتونیم شرکت کنیم و مدرک بگیریم؟

    1. کارشناس آریاداناک گفت:

      سلام وقت بخیر .. از نظرات شما متشکریم .. با توجه به اینکه در خصوص مهاجرت باید حتما با وکیل مهاجرت مشورت کرده و آموزش های مرتبط رو ببینید به همین دلیل میتونید آموزشی که وکیل مهاجرت به شما اعلام کرده از طریق منوی آموزش دسته بندی فنی و حرفه ای بیابید.. برای راهنمایی بیشتر با شماره 02191017711 پشتیبانی آکادمی تماس حاصل فرمایید.

نظرات بسته شده است.