نمایشگاه

برگزاری همزمان دو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

برگزاری-همزمان-دو-نمایشگاه-صنایع-دستی-و-گردشگری

برگزاری همزمان دو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری با عناوین پانزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با رویکردهایی تازه و بخش‌ هایی متنوع، شنبه ۹ بهمن ماه با حضور جناب آقای ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران انجام شد. این دو نمایشگاه از تاریخ 9 بهمن ماه لغایت 12 بهمن ماه 1400 به مدت 4 روز برگزار گردید.

افتتاحیه برگزاری همزمان دو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در حالی افتتاح می‌ شود که خوشبختانه به‌ دلیل واکسیناسیون عمومی امید مجدد برای احیای گردشگری به وجود آمده است و از ابتدای آبان‌ ماه با از سرگیری صدور روادید با افزایش تقاضای گردشگری داخلی و ورودی برای سفر مواجه شدیم.

وی افزود: کرونا آسیب‌ های بسیاری به صنعت گردشگری زده است و جبران خسارات آن کمک و همیاری همه ارکان کشور را می‌ طلبد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: صنعت گردشگری از ابتدای شیوع کرونا بیشترین مراقبت‌ ها را انجام داده و لازمه رونق بیشتر رعایت کامل‌ تر همین روند مراقبت است و وزارت میراث فرهنگی به‌ عنوان دستگاه پیشگام دستورالعمل‌ های نظارت را ابلاغ کرده است.

وی گفت: در این دوره نمایشگاه پروتکل‌ های ویژه برای حاضران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرکز خدمات کارآفرینی آریاداناک، شالبافیان اظهار کرد: به منظور تعامل هر دو حوزه گردشگری و صنایع دستی، این نمایشگاه به صورت مشترک برگزار شد که در حوزه صنایع دستی تسهیلات و امکانات برای هنرمندان شهرها و روستاهای صنایع دستی ملی و جهانی، بخشی برای هنرمندان و نام‌آوران و همچنین غرفه‌ هایی برای هنرمندان استان‌ های کمتر برخوردار فراهم شده است.

وی گفت: غرفه‌ های استانی به‌عنوان واحدی از کل، همه ظرفیت‌ های استانی را در سه حوزه تخصصی به نمایش می‌ گذارند و تلاش شده است ظرفیت‌ های گونه‌ های مختلف گردشگری از جمله سلامت، خوراک و مذهبی نیز معرفی شود.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: کارگاه‌ های آموزش، نشست تبادل تجربیات و پنل‌ های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌ شود.

شالبافیان گفت: وسعت نمایشگاه این دوره ٢٨ هزار متر مربع و در ١٠ سالن است و نسبت به نمایشگاه سال قبل ٢.۵ برابر افزایش دارد که نشان‌ دهنده آغاز فصل امید به آینده گردشگری در دوران پساکرونا است.

در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌ های متنوع، پنل‌ ها، کارگاه‌ ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می‌ شود. فضایی مجزا نیز برای مذاکرات B2B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش صنایع دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان‌ های کمتر برخوردار، غرفه‌ های رایگان به هنرمندان ١٢ استان اختصاص یافته است.

مزاياى شركت در دو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

اثر ماندگار در ذهن مشتری‌ها، رقبا و همکاران

هدف اصلی شرکت در این دو نمایشگاه‌ ارتباط برقرار کردن حضوری با همکاران، گردشگرها و تأمین‌کننده‌ هاست. با برپایی یک غرفه مناسب، در نظر گرفتن چند هدیه‌ تبلیغاتی خلاقانه و برخورد حرفه‌ ای می‌ توانید نام شرکت خود را به خوبی در ذهن بازدیدکننده‌ ها و دیگر شرکت‌ کننده‌ ها ثبت کنید. در صورت امکان اجازه دهید بازدیدکننده‌ ها محصول یا خدمات شما را امتحان کنند؛ زیرا زمانی که انسان چیزی را لمس کند میل بیشتری برای داشتن آن پیدا خواهد کرد.

نمایشگاه بهترین فرصت برای ارتباط رودررو با مشتری است

به طور میانگین روزانه هزاران نفر از نمایشگاه‌ گردشگرى و صنایع دستی دیدن می‌کنند. این یک فرصت مغتنم برای ارتباط رودرو و حقیقی با مشتری‌ هاست. در حقیقت هیچ زمان دیگری نمی‌ توانید با این تعداد از گردشگرها و خریداران به صورت مستقیم گفتگو کنید و نیازها، خواسته‌ ها و شکایت‌ های آنها را بدون واسطه بشنوید.