آموزش

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ چیست؟ این سوالی است که امروزه صاحب هر کسب و کاری ممکن است گاهی به آن بیاندیشد.

بیزینس کوچینگ در واقع کسی ست که با پرسیدن سوالاتی در مورد کسب و کارتان تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را جمع آوری میکند تا اهداف شما را از کسب و کار به خوبی درک کند این پرسش و پاسخ ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که بیزینس کوچ با توجه به این پاسخ ها شروع مسیر همکاری شما را مشخص و برنامه ریزی می کند.

بیزینس کوچینگ با تجزیه و تحلیل اطلاعات و همینطور تنظیم اهداف سازمانی و فردی به رشد چشم گیر کسب و کار شما کمک می‌کند که در نهایت تاثیرات مثبت بلند مدت برای سازمان ایجاد می‌کند.

به طور کلی در تعریف بیزینس کوچینگ، بیزینس کوچ یا مربی کسب و کار شخصی است که با داشتن تجربه های فراوان، به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا در مسیر درست موفقیت قرار بگیرند.

وظایف بیزینس کوچینگ چیست

  • چشم اندازی وسیع برای کار و زندگیشان تعریف کنند، با شناخت از نقاط قوت و بهبودشان بین کار و زندگی تعادل برقرار کنند، و با افزایش انگیزه و اعتماد به نفس به رشد کسب وکار کمک کنند .
  • همچنین بیزینس کُوچ ها به شما می آموزند تا با شناسایی اهداف و برای رسیدن به آن برنامه ریزی و آن را اجرا کنید. بیزینس کوچ شما را ملزم به پیروی از برنامه ای که طراحی شده می کنند و شما را با تشویق کردن در ادامه دادن این مسیر همراهی می کنند.
  • فرقی ندارد که شما در چه جایگاهی از مسیر موفقیت در کسب و کار خود قرار دارید، همیشه می توانید با کمک گرفتن از یک بیزینس کُوچ مجرب در جایگاه بهتری قرار بگیرید.
  • از دیگر وظایف بیزینس کُوچ مدیریت بحران است؛ همانطور که قبلا گفتیم این شخص از تجربیات ارزشمند و زیادی برخوردار است در نتیجه می تواند راهکارهای پیشگیری از بحران های احتمالی و برخورد با موانع را در اختیار شما قرار دهد یا اینکه اگر با برخورد یکی از این بحران ها و موانع به شما کمک کند تا آن موقعیت را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید و پشت سر بگذارید.

مزایای بیزینس کوچینگ چیست

افزایش تمرکز: زمانی که مجبور هستید همزمان کارهای متعددی را پیگیری کنید، ممکن است به آسانی در این کارها غرق شوید و تمرکز خود را از دست دهید. یک بیزینس کوچ ، به شما کمک می‌ کند که با داشتن دیدی وسیع روی شرایطی که به توجه ویژه نیاز دارند تمرکز کنید

تعیین کردن اهداف: قبل از هرگونه برنامه‌ ریزی، باید بدانید که می‌ خواهید به چه اهدافی برسید. بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند که با آگاهی از هر قدمی که برمی‌دارید، چگونه شما را به اهدافتان نزدیک‌ تر می‌ کند.

افزایش مسئولیت‌ پذیری: یک بیزینس کوچینگ خوب، شما را در برابر انجام کارهایی که باید برای رسیدن به اهدافتان انجام می دهید، پاسخگو و مسئول می‌ کند.

خلق ایده: ممکن است آگاهی از تمام راه‌ های مختلف غلبه بر مشکلات، به تنهایی برای شما امکان پذیر نباشد. بیزینس کوچ، متفکری خلاق است که همواره ایده‌ هایی به شما ارائه می دهد که به ذهن شما نمی‌ رسند.

توسعه فردی: مهارت هایی که یک بیزینس کوچینگ در اختیار شما قرار می دهد نه تنها به رشد کسب‌ و کار شما کمک می کند بلکه به رشد فردی شما نیز کمک شایانی می‌ نماید.

افزایش سوددهی: با کمک یک بیزینس کوچ با توسعه کسب و کار خود شاهد افزایش سوددهی آن باشید. بدون کمک بیزینس کوچ، امکان اینکه به خوبی و با سرعت، خود را با شرایط موجود در حال تغییر هماهنگ کنید دشوارتر خواهد بود.

برنامه‌ریزی مالی هوشمندانه‌ تر: این کار یکی از مهم ترین قسمت‌ های اداره یک کسب‌ و کار است. بیزینس کوچ در تمامی موارد از برنامه ریزی مالی کسب و کار شما از جمله توسعه بودجه تا قیمت‌گذاری خدمات و محصولات جدید، به شما کمک می‌کند. با مطرح کردن سوالات خود میتوانید که تصمیم هوشمندانه‌ ای برای کسب‌ و کار خود اتخاذ می‌ کنید.

2 دیدگاه در “بیزینس کوچینگ چیست؟

  1. نجات گفت:

    سپاس از مطلب خوب و مفیدتان
    جزییات و نکات خوبی در مطلب متذکر شدید اما نکته ایی که مورد سوال هست این خواهد که :
    اگر مشاوره کسب و کار نجات را بررسی بفرمایید الویت داشتن مهارت بر مبنای بر توسعه شخصی است
    که این اطلاعات همواره متفاوت تعریف شده اند .
    علاو ه بر مشاوره کسب و کار نجات ، دکتر ویز ، ساکوراد ، الوبیز ، مجله بازده و … هم این تفاوت تعریف دیده میشود ، چرا ؟

    1. کارشناس آریاداناک گفت:

      سلام و عرض احترام خدمت همراه گرامی و تشکر از اظهار نظر در خصوص مطلب ارائه شده تفاوت در ارایه مطالب همیشه در همه موضوعات وجود خواهد داشت و اینکه کدام مسیر برای کسب و کار انتخاب گردد این به عوامل بساری برمیگردد که نیازمند بررسی و نیز تصمیم گیری توسط صاحبین کسب کار با در نظر گرفتن شرایط و راههای پیش رو خواهد بود و نقش کوچینگ در این مسیر شفاف سازی و نشان دادن راه هاست و حل مسیله و انتخاب راهکار با روش کوچینگ توسط خود فرد صورت میگیرد

نظرات بسته شده است.