نمایشگاه

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

تاریخچه نمایشگاه اکسپو به حدود ۳۵۰۰ سال پیش بر می گردد که در سال 2020 برای اولین بار این نمایشگاه بین المللی در خاورمیانه به میزبانی دبی اجرا خواهد شد.

در ابتدا به تعریف لغوی اکسپو خواهیم پرداخت که در وب سایت ویکی پدیا نیز می توانید اطلاعات لغوی و سالهای برگزاری این نمایشگاه بین المللی را ملاحظه بفرمایید. لغت expo از واژه expostion به معنای نمایشگاه گرفته شده است و یک مقصد جهانی برای میلیون ها نفر، برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، اختراعات، فرهنگ و هنر می باشد.

اهمیت اکسپو به قدری می باشد که به عنوان سومین رویداد مهم پس از مسابقات جام جهانی و بازی های المپیک شناخته می شود و آن را المپیک فرهنگ ملل می نامند.

 

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو از سال 1851 تا اوایل قرن بیستم:

ایده برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ ها به سنت رایج بین فرانسویان برای برگزاری نمایشگاه‌ های سالانه برمی‌ گردد. در سال ۱۸۴۴ نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه صنعتی فرانسه (French Industrial Exposition of 1844) در پاریس برگزار شد که این نمایشگاه زمینه‌ ساز ادامه این قبیل نمایشگاه‌ ها در سطح بین‌ المللی و تحت نام نمایشگاه جهانی بود.

نمایشگاه های برگزار شده در سال های 1851، تحت تاثیر انقلاب صنعتی و جاه طلبی استعماری بوده است. یکی از نکات قابل توجه در غرفه های آن زمان می توان به غرفه هایی از کشور های استعماری اشاره کرد، که قسمتی از غرفه های آن ها مستعمرات آن کشورها و سنت و فرهنگ کشور های مستعمره خود بوده است.

در پی جنگ های جهانی اول و دوم استفاده از تکنولوژی نتیجه معکوس داشت و از همان زمان تصمیم به اصلاح استفاده از تکنولوژی گرفته شد. زیرا فناوری می تواند مخرب باشد و استفاده از آن باید با در نظر گرفتن مسئولیت های اجتماعی و سیاسی قرار گیرد.

آریاداناک تور نمایشگاه اکسپو دبی 2020 را با ارائه خدمات متنوع در سه سطح مجزا ارائه می نماید و برای اطلاع از خدمات و نحوه خرید آن می توانید اینجا را کلیک نمایید.

اولین نمایشگاه رسمی اکسپو

اولین نمایشگاه رسمی اکسپو در سال ۱۸۵۱ در کاخ کریستال برگزار شده است که به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه آثار صنعت همه ملل شناخته شده بود و کشورمان ایران به دستور امیرکبیر نیز در آن حضور داشت. در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ هزار اختراع ناشی از انقلاب صنعتی رونمایی شد.

جالب است بدانید ایران علاوه بر اولین اکسپو برگزار شده در دیگر اکسپوها مانند 1867 پاریس، اکسپوی 1873 وین، اکسپوی 1900 پاریس، اکسپوی 1967 مونترال، اکسپوی 1993 تائجون، اکسپوی 1998 لیسبون، اکسپوی 2000 هانوفر، اکسپوی 2005 آیچی، اکسپوی 2010 شانگهای و اکسپوی 2015 میلان حضور فعال داشته است.

نمایشگاه اکسپو بعد از جنگ جهانی دوم

بعد از جنگ جهانی دوم، شکل روابط بین الملل تغییر پیدا کرد و روابط بین الملل کشورهای مختلف، افزایش پیدا کرد. در سال 1958 نمایشگاه در بروکسل با شعار” پیشرفت و بشریت” برگزار شد و در نمایشگاه سال 1962 سیاتل در مورد ”مرد در عصر فضا” و نمایشگاه سال 1967 مونترال به ”انسان و دنیای او” اختصاص داشت.

اکسپو با ایجاد یک بستر بحث و گفتگوی مسالمت آمیز، استعدادهای زیادی را شکوفا کرد و کشورها و شرکت های زیادی را در سطح جهانی مطرح کرد در همین حین تعداد کشورهای شرکت کننده در سطح جهانی را سال به سال بیشتر شد. در بروکسل 39 غرفه، مونترال 62، اوزاکا 78 غرفه، سویل 109 غرفه، هانوفر 155 غرفه و در شانگهای 193 غرفه برگزار شد.

آریاداناک تور نمایشگاه اکسپو دبی 2020 را با ارائه خدمات متنوع در سه سطح مجزا ارائه می نماید و برای اطلاع از خدمات و نحوه خرید آن می توانید اینجا را کلیک نمایید.

از سال 2000 نمایشگاه اکسپو نقش مهمی در افزایش آگاهی درباره توسعه پایدار و پرداختن به چالش های مهم زمان ما بر عهده گرفته است. نمایشگاه هانوفر 2000 توسعه پایدار را ارتقا داد. از سال 2000 تا به امروز فضاهای منحصر به فرد برای مشارکت و همکاری افزایش پیدا کرده است و علاوه بر آن به مسائل مربوط به محیط زیست، انرژی، سلامتی و آموزش بیشتر پرداخته می شود.

هدف از برگزاری نمایشگاه های اکسپو

هدف از برگزاری نمایشگاه های اکسپو تلفیق فرهنگ، تاریخ و آموزش در جهان است. این گردهمایی طیف گسترده ای از تمامی آثار و سنت و اختراعات جدید از کشور های مختلف است و بستری برای رشد و مطرح شدن ایده های خلاقانه از سراسر کره زمین باشد. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که این نمایشگاه بستر بسیار مناسبی برای ایده های جدید و ظهور برندهای تازه باشد و گامی مهم در محبوبیت بیشتر و شهرت جهانی تر دبی در سطح بین الملل باشد.

یکی دیگر از اهداف برگزاری اکسپو تقویت روابط بین الملل در یک موضوع مشترک، به اشتراک گزاردن تجارب آموزنده و فرهنگی می باشد. در هر دوره هر کشور سعی دارد به نوعی هویت کشور خود را در موضوع ارائه شده بیان کند.

آریاداناک تور نمایشگاه اکسپو دبی 2020 را با ارائه خدمات متنوع در سه سطح مجزا ارائه می نماید و برای اطلاع از خدمات و نحوه خرید آن می توانید اینجا را کلیک نمایید.