آموزش

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای برای کشورهای مختلف متفاوت است. اما به طور کلی برای اخذ ویزاهای تخصص و مهارت و مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای، شخصی متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم بوده و حداقل سه سال سابقه کاری از زمان فارغ التحصیلی داشته باشد، در بعضی کشورها شخص دارنده مدرک فنی و حرفه ای می تواند با سابقه کاری 5 ساله و مدرک دیپلم نیز اقدام به مهاجرت کاری نماید. بنابراین اعتبار مدرک فنی و حرفه ای در خارج از کشور بر اساس سابقه کاری شخص سنجیده می شود. همچنین داشتن مدرک فنی و حرفه ای بین المللی می تواند امر کاریابی را برای شخص دارنده این مدرک تسهیل نماید.

مدرک فنی و حرفه ای بین المللی، مدرکی است که سازمان صادر کننده آن از اعتبار بین المللی و جهانی برخوردار است و متقاضیان می توانند از این مدرک برای قوی کردن رزومه خود استفاده نمایند. مدارکی که توسط سازمان فنی و حرفه ای ایران صادر می شود اعتبار بین المللی دارند و دلیل آن نیز عضویت ایران در سازمان بین المللی کار ILO است. لیست کشورهای عضو سازمان ILO را با کلیک روی آن ملاحظه می فرمایید.

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق ویزای تحصیلی

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق ویزای تحصیلی بدین صورت است که بایستی مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشید. چنانچه قصد ادامه تحصیل با مدرک فنی و حرفه ای دارید و از مؤسسات و هنرستان های فنی فارغ التحصیل شدید، لازم است که دوره پیش دانشگاهی را گذرانده و دیپلم 12 ساله خود را اخذ نمایید.

مدارک فنی و حرفه ای برای دریافت ویزا چندان کمکی به شما نمی کند و بعد از ورود به کشور مورد نظرتان می تواند برای شما مفید باشد. بنابراین برای اینکه بتوانیم مهاجرت تحصیلی داشته باشیم باید مدرک تحصیلی سال قبل را داشته باشیم، پس مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق تحصیلی زمانی امکان پذیر است که شما مدرک پیش دانشگاهی را اخذ نموده، سپس برای ادامه تحصیل در کشور مقصد اقدام نمایید.

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق ویزای کاری

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق ویزای کاری برای متقاضیانی که قصد کار در خارج از کشور را دارند تحت رعایت یکسری شرایط امکان پذیر است.

  • فرد با داشتن مدرک فنی و حرفه ای صرفا نمی تواند اقدام به کاریابی کند.
  • برای یافتن کار مناسب علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم و سابقه کاری سه ساله، شخص نیاز به داشتن کارفرما و پیشنهاد شغلی دارد.
  • رشته هایی مانند برق، مکانیک، لوله کشی، تأسیسات، جوشکاری و نجاری رشته هایی هستند که بازار کار نسبتاً خوبی در اروپا و استرالیا و کانادا دارند.
  • در برخی رشته ها علاوه بر ارائه مدرک تحصیلی و سابقه کاری لازم، شخص مصاحبه حضوری و آزمون نیز باید بگذراند و تسلط کافی بر زبان انگلیسی نیز داشته باشد، برای این منظور داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 5 الزامی است.

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق سرمایه گذاری

شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق سرمایه گذاری بدین صورت است که متقاضیانی که مدرک فنی و حرفه ای داشته و قصد دارند در کشوری سرمایه گذاری نمایند و بیزنس خود را راه اندازی کنند، می توانند از روش های مختلف سرمایه گذاری مانند خرید ملک، ثبت شرکت و… یا روش های مبتنی بر سرمایه داری مانند روش خود حمایتی یا خود اتکایی اقدام نمایند.

روش سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشورهای یونان، پرتغال و اسپانیا و برزیل امان پذیر است و روش دیگر ثبت شرکت است که شخص می تواند با داشتن مدرک فنی و حرفه ای و سابقه کاری لازم اقدام به ثبت شرکت نماید و بیزنس پلن خود را ارائه نموده و کسب و کار خود را راه بیاندازد.

در روش خود حمایتی نیز شخص با نشان دادن تمکن مالی خود می تواند اقامت کشور مورد نظرش را کسب نموده و سپس با توجه به تجربه و تخصصی که دارد، اقدام به خود اشتغالی نماید.

بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای کشور آلمان می باشد. کار در کشور آلمان با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برای افرادی که واجد شرایط باشند امکان پذیر است.

افرادی که متقاضی مهاجرت هستند، می توانند با مهاجرت از طریق مدرک فنی و حرفه ای به کشور آلمان در کالج های این کشور تحصیل نمایند و سپس مشغول به کار شوند.

برای این منظور داشتن سابقه کاری مورد نیاز است. کشورهای استرالیا و کانادا نیز فرصت های شغلی مناسبی برای دارندگان مدرک فنی و حرفه ای ارائه می نمایند.

در کشور استرالیا شخص زیر 45 سال با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و مدرک فنی و حرفه ای و سابقه کاری 5 ساله می تواند اقدام به کاریابی نماید.

در کشور کانادا با توجه به اینکه این کشور مهاجر پذیر بوده و نیاز به نیروی کار فنی و متخصص دارد، شخص با داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز و مدرک زبان و سابقه کاری کافی و همچنین پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما می تواند موقعیت شغلی مناسبی برای خود کسب کند.