آموزش

۹ شرکت موفق استفاده کننده از آموزش آنلاین

9-شرکت-موفق-استفاده-کننده-از-آموزش-آنلاین

در این مقاله در قالب عناوین زیر با آموزش سازمانی و شرکت های موفقی که از آن استفاده کرده اند، آشنا می شویم:

آموزش سازمانی چیست؟

آموزش سازمانی در مرحله جدیدی قرار دارد. سازمان ها چشمان خود را به روی فرصت های باور نکردنی برنامه های آموزش شرکتی باز کرده اند. و با ظهور فناوری های بزرگ و افزایش علاقه به تاثیر قابل سنجش آموزش، مزایای آموزش سازمانی در دسترس تر هر موقع دیگری شده است.

آموزش سازمانی، یک استراتژی برای ارائه دانش و مهارتی است که دانش پذیران، چه درون سازمان شما و چه خارج از آن، برای موفقیت به آن ها نیاز دارند. با موفقیت آن ها، برای شما نیز پیش برد موفقیت کسب و کار خود تسهیل خواهد شد.

بدیهی است، آموزش های شرکتی الان دیگر فقط در مورد آموزش کارکنان شما نیست (هرچند که این مورد خیلی مهم است)، هم چنین به شما اجازه می دهد به مخاطبان خارجی – مشتریان و همکاران خود نیز برسید.

با گسترش آموزش سازمانی، جدیدا ایده یک دانشگاه شرکتی ظهور کرده است.

این دانشگاه، یک یا چند مخاطب شما را با آموزش هایی که برای کسب وکار شما نیاز است، آموزش می دهد و آن ها را برای یادگیری ترغیب می کند و خلاصه همه چیز را هماهنگ می کند.

۹ شرکت معروف و موفق که از آموزش سازمانی آنلاین کارکنان استفاده می کنند:

1- Shell یک شرکت چند میلیارد دلاری جهانی است که در حوزه صنعت نفت و گاز کار می کند. این یکی از شش سوپر میجر یا غول های نفتی دنیا با درآمد سالانه 305.18 میلیارد دلار است. شل در بیش از 70 کشور کار می کند و 92.000 کارمند دارد.

در سال 2006، تصمیم گرفت از کیفیت خدمات خود را اطمینان حاصل کند و آموزش کارکنان قراردادی و کارکنان تدارکات را اصلاح کند. آنها می خواستند با افزایش کارایی کارکنان، سود شرکت را افزایش دهند. علاوه بر این، آن ها مجبور بودند که کارکنانی را که به زبان های مختلفی صحبت می کنند را پشتیبانی کنند و آموزش ها را با استانداردهای سیستم مدیریت Shell مطابقت دهند.

برنامه آموزشی آن ها شامل یک پورتال آنلاین است که به نام Shell Open University شناخته می شود. این مجموعه وسیعی از ابزارهای یادگیری کاربردی، تجاری و فنی را ارائه می دهد. کارکنان به دوره های آنلاین، وب سایت ها، کتاب های الکترونیکی و راهنماها دسترسی نامحدود دارند. آنها قبل و بعد از اتمام برنامه، دانش، توانایی ها و شایستگی خود را ارزیابی می کنند.

۲- تویوتا موتور شرکت تولیدی چند ملیتی خودرو در سال ۱۹۳۷ تاسیس شده است. ساختار سازمانی آنها شامل بیش از ۳۴۰،۰۰۰ کارمند در ۵۱ شاخه تولیدی در ۲۸ کشور است. تویوتا سومین فروشنده بزرگ جهان است که وسایل نقلیه خود را در بیش از ۱۷۰ کشور ارائه می دهد. از سال ۲۰۱۷، این شرکت ۲۴۹.۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

تویوتا موتور اروپا از سا 2005 برای آموزش بیش از 18،000 تکنسین و مهندسین موتور از آموزش الکترونیکی استفاده کرده است. این شرکت برای آموزش مداوم، در سال 2013، نرم افزار آموزش مجازی خود را به آخرین نسخه LMS خود ارتقاء داد، به طوری که هیچ گاه نیاز به تمدید نداشته باشد. این پلت فرم، مواد آموزشی را برای ده ها تن از توزیع کنندگان و صدها فروشگاه خرده فروشی در بیش از 50 کشور آموزش ارائه می دهد.

سانن رنه گلازا، مدیر ارشد شرکت فناوری فناوری اطلاعات تویوتا موتور، در مورد آموزش سازمانی آنلاین گفته است : “من متوجه شدم که آموزش افراد با آموزش الکترونیکی در مورد تغییر مدیریت بسیار مهم است. این چیزی بزرگتر از آماده کردن افراد در مورد نحوه استفاده از سیستم است؛ این در مورد تغییر نحوه تفکر درباره به دست آوردن اطلاعات است.”

برنامه آموزش تویوتا شامل ۱۵۰ کلاس برای کارکنان فنی تأیید شده و همچنین دوره های آموزشی برای کارکنان غیر فنی که به عنوان توزیع کننده در اروپا و آسیا کار می کنند، می باشد.

3- PayPal یک شرکت آمریکایی است که یک سیستم پرداخت آنلاین را مدیریت می کند. این پلت فرم از بیش از 100 ارز برای عملیات بانکی روزانه پشتیبانی می کند. از سال 2016، پول الکترونیکی را برای بیش از 188 میلیون نفر با پول سنتی جایگزین کرده است. آمار نشان می دهد که درآمد سالانه PayPal، سال قبل 10.84 میلیارد دلار بوده است که انتظار می رود امسال به 13.0 میلیارد دلار برسد.

دراک هان، افسر ارشد آموزش در PayPal، گفته است: “قطعا چیزی که باعث شود که افراد خوبتان بمانند و کار خود را بهتر انجام دهند، ارزش سرمایه گذاری دارد.” برای آموزش های عمیق، PayPal از Udemy for Business استفاده می کند. کارکنان می توانند کتابخانه وسیعی که از بیش از 2.500 دوره تشکیل شده است را مرور کنند و محتوای آموزشی آن ها را با سرعت مناسب خود مطالعه کنند.

از زمان اجرای برنامه آموزش الکترونیک در PayPal، تعداد یادگیرندگان فعال دو برابر شده است. می توان گفت که کارکنانی هستند که هر شش ماه حداقل دو دوره آموزشی را تکمیل می کنند. این شرکت توانست هزینه های آموزش سازمانی را با استفاده از پیاده سازی نرم افزار e-learning تا 25 درصد کاهش دهد.

4- Pitney Bowes یک شرکت جهانی است که به عنوان یک سرویس پستی و تامین کننده تجهیزات شناخته شده است. این بیش از 1.5 میلیون مشتری در بیش از 100 کشور، از جمله 90 درصد از 500 شرکت بزرگ ایالات متحده است. این شرکت در سال 2017، شماره 634 در Fortune 500 بود و درآمد سالیانه آن 3.4 میلیارد دلار می باشد.

از زمان تأسیس آن در سال 1920، Pitney Bowes به 33 شهر در سراسر ایالات متحده آمریکا گسترش یافته است. علاوه بر این، دفاتر واقع در Hatfield (انگلستان)، دهلی نو (هند) و توکیو (ژاپن) وجود دارد. در دسامبر 2016، حدود 14.000 نفر در سراسر جهان برای این شرکت کار می کردند. تنها تیم خدمات Presort خود بیش از 4.000 کارمند دارد که به 17 زبان صحبت می کنند.

این شرکت برای آموزش سازمانی تیم مهندسی توزیع شده خود، Udemy for Business را انتخاب کرد. هر کارمند دارای یک برنامه آموزشی برای طول عمر است و می تواند دانش خود را با انجام آزمون آنلاین، آزمایش کند. آن ها توانایی این را دارند که برنامه ای را که بیشترین ربط را به نقش خاص خود و الزامات آموزشیشان دارند را انتخاب کنند. علاوه بر این، این پلتفرم دوره های اضافی را برای توسعه و ارتقای فردی یا تجزیه و تحلیل داده ها نیز ارائه می دهد.

84 درصد از تیم Pitney Bowes از آموزش سازمانی الکترونیکی استفاده کردند. یادگیرنده های برتر پس از 16 ساعت کار با محتوا، تاثیر مثبتی را گزارش دادند

5- Booking.com، یک بستر رزرو آنلاین در آمستردام هلند است که در سال 1996 تاسیس شده است. این شرکت در سال 2005 توسط شرکت رزرو ایالات متحده و با قیمت 133 میلیون دلار خریداری شد.

هم زمان با رشد بازار جهانی آنلاین، Booking.com تصمیم گرفت تا راه حل های eLearning را برای کمک به تازه کارها برای توسعه مهارت های فنی خودشان پیاه سازی کند. با استفاده از آموزش آنلاین، شرکت بلافاصله شاهد مشارکت رو به رشد کارکنانی بود که به طور میانگین 5+ ساعت را برای یادگییری در این پلتفرم صرف می کردند.

Kirk Davies، مدیر آموزش دیجیتال شرکت booking.com می گوید: ” ما به دنبال ایجاد یک فرهنگ یادگیری کلی بودیم، اما به طور خاص هم می خواستیم، کارمندان داخلی Booking.com را به یادگیری تشویق کنیم تا با مهارت های جدید، فرصت های جدیدی در شرکت ما پیدا کنند، نه اینکه پس از چند سال ما را ترک کنند.”

6- Verint سازمانی است که ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری و امنیت اطلاعات را توسعه می دهد. محصولات آنها بیش از 10.000 سازمان چند ملیتی و سازمان دولتی را قادر می سازد صدا، ویدئو و داده های شبکه های کامپیوتری را مانیتور و تجزیه تحلیل کنند. این شرکت در سال 1994 با یک دفتر مرکزی در ملویل، نیویورک تاسیس شد. امروزه، آن ها در سراسر جهان دفاتر متعدد با 2500 متخصص مشغول به کار دارند.

Verint برای تشویق فروشنده های مبتنی بر EMEA به درک بهتر محصولات شرکت، استفاده از راه حل آموزش سازمانی آنلاین را انتخاب کرد و به این ترتیب KPI خود را افزایش دادند. یکی از راه های درگیر و جذب کردن این است که انواع متنوعی از محتوا مانند آزمون ها و جلسات یادگیری ترکیبی ایجاد کنید. آن ها دو سه نوع تکلیف متنوع برای طول هفته در نظر گرفتند تا هم زمان هم آموزش ببینند و هم سرگرم شوند. در نتیجه، KPI خود را در رض چند ماه به طور متوسط 300 رصد رشد دادند.

7- Lyft یکی از شرکت های حمل و نقل در حال رشد است که از طریق یک اپلیکیشن کار می کند. Lyft در سال 2012 راه اندازی شده است و در حال حاضر به بودجه 4.3 میلیارد دلار رسیده است.

مسئله ی دریافت بودجه یکی از مشکلات مربوط به آموزش سازمانی بود. کارکنان جدید با مهارت های مختلفی وارد مجموعه می شدند و سخت می شد فهمید که چه مهارت هایی برای آموزش و چه مقدار زمان برای آن ها مورد نیاز است. در ابتدا، آموزش های شخصی نیم روز را در پیش گرفت که انتظارات را برآورده نمی کرد.

پس از این، شرکت با انتخاب برنامه های درسی خود-انتخابی، مسیر دیگری را طی کرد. مدیران برای آموزش تیم های خود از آموزش الکترونیک استفاده می کنند. با کلاس های خاص به آنها کمک می کنند تا مهارت های جدید را یاد بگیرند. استخدامی های جدید در ابتدا به یک پلت فرم دسترسی پیدا می کنند، بنابراین مدیران می توانند بر آنچه که افراد در حال یادگیری آن هستند، نظارت کنند و به آنها کمک کنند تا در اسرع وقت به آنها دست پیدا کنند. در آینده نزدیک، Lyft قصد دارد جلسات و رویدادهای سازمانی همه جانبه برگزار کند تا آنها را به صورت 24 در 7 در دسترس قرار دهد.

۸- از سال ۱۸۹۳، بیمارستان کروز از نسل های نیویورک مرکزی مراقبت می کند. این یک موسسه بهداشتی غیرانتفاعی خصوصی است که سالانه به بیش از ۲۵۰،۰۰۰ بیمار خدمات می دهد. این بیمارستان با بیش از ۲.۷۰۰ کارکن یکی از بزرگترین کارفرمایان نیویورک مرکزی است.

بیمارستان Crouse برنامه آموزشی خود را در سال 2015 با استفاده از فناوری نرم افزارهای eLearning تغییر داد. قبل از تغییر سیستم آموزش به آموزش آنلاین، تعداد زیادی پرونده های مربوط به توسعه حرفه ای کارکنان روی دست مدیران می ماند. فرایند لازم برای رونویسی روندهای کلاس های دست نویس و ارسال رونوشت های کاغذی ، زمانبر بود.

با استفاده از روش edtech، دانش آموزان می توانند به تمام اطلاعات مورد نیاز برای صنعت مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشند. این نرم افزار به مربیان بیمارستان اجازه می دهد تا کلاس های موجود را ایجاد کنند یا به آن دسترسی داشته باشند، نتایج دانش آموزان را پیگیری کنند و گزارش ها را تولید کنند. علاوه بر این، مدیران می توانند به راحتی کارکنان را از برنامه حذف یا به آن اضافه کنند. همه این ها موجب صرفه جویی قابل توجهی در زمان شده است، به کارکنان اجازه می دهد که در آن زمان ها روی مسئولیت های دیگر تمرکز کنند.

9- پردیس جهانی در سال 2007 تاسیس شد و به عنوان یک پردیس آنلاین دانشگاه ایالتی کلرادو کار می کند. در سال 2016 یکی از اولین راهبردهای تولید شده برای کارکنان آموزش عالی راه اندازی شد. Derrick Pope، مدیر ثبت نام در پردیس جهانی، مستقیما منجر به روند توسعه شد و جزئیات را در وبلاگش به اشتراک گذاشت.

گیمیفیکیشن ، فرایند اضافه کردن عناصر بازی به سیستم های موجود برای ایجاد انگیزه و تعامل کاربران است. Derrick این را به عنوان یک فرصت برای ایجاد چیزی منحصر به فرد برای سازمان و کارکنان دید. هدف اولیه او ایجاد یک سیستم جذاب بود که شرکت کننده ها را در ازای بهبود کارآی شغلیشان تشویق کند و به آن ها پاداش دهد.

دریک می گوید: “برای چندین سال من امکان استفاده از گیمیفیکیشن را در اداره آموزش عالی را بررسی کردم. در حالی که اکثر کسب و کار ها با هدف انگیزه دادن به مشتریان یا کاربران برای تکمیل مجموعه ای از وظایف به کار خود، از آن استفاده می کردند، من می خواستم این مفهوم را برای توسعه بیشتر مهارت های کارکنان در داخل سازمان به کار ببرم.”