بازرگانی, نمایشگاه

امضای چهار سند همکاری، دستاورد سفر سوریه

امضای-چهار-سند-همکاری،-دستاورد-سفر-سوریه

به گزارش مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آریاداناک، علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به سوریه، با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی این کشور دیدار کرد و پس از برگزاری کمیته تجاری بین دو کشور، صورتجلسه همکاری های تجاری ایران و سوریه به امضای طرفین رسید. و در حقیقت امضای چهار سند همکاری، دستاورد سفر سوریه بوده است.

وی افزود: در ادامه این سفر، فلطمی امین با وزیرصنایع سوریه در خصوص محورهای همکاری های صنعتی دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همچنین با برگزاری کمیته صنعتی میان ایران و سوریه، ضمن امضای صورتجلسه همکاری دو کشور در زمینه های صنعتی، دو سند همکاری دیگر نیز در زمینه استاندارد توسط تیم های کارشناسی، مذاکره و آماده سازی شد و به امضا وزرای دو کشور رسید.

پیمان پاک اضافه کرد: دیدار وزیر صمت با نخست وزیر سوریه، بازدید از مرکز تجاری ایران و مرکز فناوری و نو آوری جمهوریاسلامی ایران در دمشق، بازدید از شهر صنعتی ادرا به ویژه پروژه خودرو سازی مشترک بین ایران و سوریه، شرکت ایران خودرو و شرکت خودرو سازی سوری به نام سیانکو و همچنین بازدید از کارخانه شیشه کاوه در این شهرک صنعتی از دیگر برنامه های وزیر صمت در این سفر بود.

همایش فرصتهای تجاری بین ایران و سوریه با حضور وزیر صمت

وی با اشاره به افتتاح دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در دمشق با حضور وزیر صمت و مقامات سوری، ادامه داد: فاطمی امین در این سفر در همایش فرصتهای تجاری بین ایران و سوریه که با حضور شرکت های ایرانی مشارکت کننده در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران و طرف های سوری در محل اتاق بازرگانی دمشق برگزار شد، حضور یافت.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، بیان داشت: وزیر صمت که به همراه ۷۰ تن از نمایندگان دستگاه های دولتی در حوزه صنعتی و تجاری و همچنین حدود ۳۰ شرکت بخش خصوصی در زمینه های سرمایه گزاری و صدور خدمات فنی و مهندسی به سوریه سفر کرده بود، در نشست فرصتهای سرمایه گذاری سوریه با حضور فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور شرکت کرد.

خاطرنشان می‌سازد، در سفر وزیر صمت به سوریه چهار سند همکاری شامل صورتجلسه کمیته تجاری بین ایران و سوریه صورتجلسه کمیته صنعتی دو کشور و دو سند همکاری های استاندارد نیز به امضای طرفین رسید.