آموزش

بررسی شغل های پردرآمد زنان در ایران

شغل-های-پردرآمد-زنان-در-ایران

با پیشرفت جامعه و تغییر فرهنگ و سازوکارهای آن ، کمتر خانمی پیدا می شود که تا به حال درامد نداشته باشد و یا به آن فکر نکرده باشد ولی ما در این مقاله میخواهیم به طور دقیقتر بررس کنیم که با توجه به علاقه مندی های خانم ها و خلقت آنها،شغل های پردرآمد زنان در ایران چه مشاغلی هستند؟

یقینا رشته هایی پردرآمد هستند که بازار کار عالی ، محیط مناسب و شرایط خوبی برای خانم ها داشته باشد و بتوانند با علاقه به آن بپردازند.

رشته های پردرآمد خانم ها متفاوت از آقایان است؟

از زمان های قدیم بحث تفکیک جنسیتی و یا به اصطلاح بحث زن و مرد وجود داشته است. اما این مسئله چه ربطی می تواند به درامد و اشتغال خانم های عزیز داشته باشد؟

همانطور که همه میدانند احساس در خانم ها و منطق در اقایان فعالتر است پس مشاغلی که ربط به احساسات داشته باشد میتواند خانم موفق بیشتری را به جامعه تحویل دهد.

مثلا در تحقیقاتی که در سراسر جهان بر روی افراد مختلف انجام شده است اگر علاقه مندی های خانم ها و آقایان یک چیز باشد این تفاوت در احساس و منطق، به آنها انتخاب متفاوتی میدهد. فرض کنید ما موضوع کمک به مردم را انتخاب میکنیم. اکثریت آقایان پزشکی را انتخاب میکنند و اکثریت خانم ها ، پرستاری را و همین موضوع تفاوت در انتخاب، به بیشتر رشته ها تعمیم پیدا میکند.

به طور مثال در رشته تجربی گرایش پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان، متخصص کودکان، ماما و پرستار می تواند انتخاب خوبی برای خانم ها باشد . لازم به ذکر است که ما به هیچ وجه نمیگوییم خانم ها تخصص مغز و اعصاب یا جراحی قلب نداشته باشند. اتفاقا تجربه و تحقیقات علمی ثابت کرده است که زنان اگر بخواهند میتوانند در هر رشته به مدارج عالی برسند ولی با توجه به عموم افراد و ساختار شکل گرفته در شخصیت آنها ، موفقیت و امکان کسب درامد بیشتر در رشته های ذکر شده بالا برای خانم ها بیشتر است.

تحقیقات نشان داده نود درصد خانم ها در کارهایی که احساسات درگیر باشد موفق میشوند و دقیقا به همین دلیل این دسته از خانم ها در مشاغلی که تعداد آقایان در ان بیشتر است کمتر تمایل به شرکت دارند و به دنبال آن موفقیت کمتری هم نصیب آن ها می شود.

هیچ کس نمی گوید هیچ خانمی در مهندسی برق یا مکانیک شرکت نکند ولی اگر به مورد بالا توجه نشود، می شود هزاران خانم نخبه و فعال را مثال زد که در دانشگاه های معتبر سراسر کشور درس خوانده اند و تحقیقات سطح بالا انجام دادند و با نمره عالی فارغ التحصیل شدند ولی در مواجه با بازار کار و محیط بعضا مردانه احساس انزوا و محرومیت میکنند و نمیتوانند موفقیتی کسب کنند!

و صد البته که ده درصد باقیمانده خانم ها که احساسات کمتری در آن ها دخیل است و میتوانند در محیط مردانه فعالیت کنند و درگیر فضای خشک آن نمیشوند می توانند فوق العاده موفق و نام آور شوند.

شما می توانید اطلاعات رشته های پردرآمد را در آکادمی مهارتی و کاربردی آریاداناک مشاهده نمایید.

دوره دبیرستان را جدی بگیرید

برای اینکه اشتباهات گذشته تکرار نشود و نیروی پر پتانسیل جوانان به هدر نرود از مقطع دبیرستان باید جوانان را برای ورود به بازار کار آماده کرد و هر چه این آمادگی بر مبنای جنسیت و علاقه مندی و روحیات افراد باشد میتواند تاثیر فوق العاده ای هم بر آینده آنها و هم بر اینده کشور داشته باشد.

برترین شغل های پردرآمد زنان در ایران

لازم به ذکر است که تعدادی از این رشته ها بین خانم ها و اقایان مشترکند ولی به سبب توانایی بالایی که خانم ها در درک احساسات و روحیات افراد مختلف دارند، این رشته ها گزینه مناسبتری برای خانم ها می توانند باشند.

  • روانشناس و مشاور
  • پزشک عمومی
  • شغل های مربوط به زیبایی مانند ناخن کار و متخصص اکستنشن
  • مشاغل مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT
  • داروسازی
  • متخصص روابط عمومی
  • پرستاری
  • خیاطی، طراحی دوخت و طراحی لباس
  • کودکیاری و تخصصی کردن مشاغل با توجه به کودکان
  • کارهای هنری
  • وکالت ( با توجه به مدرنیزه شدن جامعه و بیشتر شدن مراجعات به مراجع قانونی، خانم ها تمایل بیشتری دارند تا مشکلات خود را با یک وکیل خانم درمیان بگذارند)

لازم به ذکر است که رشته های بالا بعد از تحقیقات فراوان به نظر می رسد شغل های پردرآمد زنان در ایران هستند ولی باید این نکته را در نظر گرفت که هر چه خلاقیت، علم و دانش، تجربه و تبحر شما در شغل خود بالاتر باشد شما موفقترید و درامد بیشتری کسب می کنید.

شما می توانید اطلاعات رشته های پردرآمد را در آکادمی مهارتی و کاربردی آریاداناک مشاهده نمایید.