بازرگانی, نمایشگاه

فعالیت های تجاری بین سوریه و ایران

فعالیت-های-تجاری-بین-سوریه-و-ایران

پس از اتمام جنگ در دمشق و نیازمندی این کشور به تجارت و ایجاد روابط تجاری با سوریه و فراهم شدن فضای تجاری و بازرگانی و کسب و کار، صاحبان سرمایه و تجار و بازرگانان میتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند و به تجارت با سوریه بپردازند.

در ایران و سایر کشورهای جهان سرمایه گذاران و تجار به فکر تجارت با سوریه افتاده اند و این یک فرصت مناسب برای افزایش سرمایه و گسترش تجارت و کسب و کار است. گروه آریاداناک فعال در حوزه اجرای همایش و نمایشگاه ها نیز در اینجا بطور کامل فواید تجارت با سوریه و خدمات نمایشگاهی که به صورت اختصاصی از سمت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می گردد را توضیح می دهد.

تجارت با سوریه در سال های گذشته

کشور سوریه در چندین سال اخیر سرگرم پیکار با تروریسم بود که با یاری کشور‌ ایران و عملکرد مردم سوریه به‌این مبارزه ها خاتمه اعطا کرد.

همین قضیه پای تاجران و کالاهای اهل ایران را به بازار این سرزمین و تجارت با سوریه گشود. مردم سوریه در حین پیکار خسارات متعددی دیدند و این موضوع سوریه را به یک مصرف کننده مواد غذایی و صنعتی با گنجایش بالا تبدیل نموده است.

ترکیه، عراق، امارات و مصر کشورهایی هستند که تولیدات خود را به سوریه صادر می نمایند البته نمی توانند جای کشور ایران را درین بازار پر کنند.

تجارت با سوریه و مراودات تجاری با این کشور

کشور‌ ایران به جهت حالت جغرافیایی قادر است از راه دریایی، هوایی و زمینی صادرات به‌ این کشور را انجام دهد چرا که برای صادرات به واسطه نیاز ندارد  و همین مسئله موارد امنیتی و راحتی در تجارت را برای تاجران اهل ایران آماده نموده است زیرا برای تجارت با سوریه به واسطه نیاز ندارند.

رقیب ایران و تجار ایرانی در تجارت با سوریه

بزرگ ترین حریف کشور‌ ایران در تجارت با کشور سوریه ، ترکیه می باشد. نزدیکی مرز های ترکیه به سوریه سبب گردیده که میزان صادرات ترکیه به‌ این کشور حدودا هشت برابر کشور‌ ایران شود. در سال 2017 ترکیه با 3میلیارد دلار، در سکوی اول صادرات به سوریه قرار گرفت. کشور‌ایران هر ساله صادرات غبر نفتی بالایی داراست که 516 میلیون دلار آن سهم سوریه می باشد.

مقدار صادرات جمهوری اسلامی ایران به سوریه در چندسال اخیر با ارتباط های سیاسی و اقتصادی تجار درحال ارتقا میباشد. که به رونق ساخت کشور‌ایران و تجار و اقتصاد سوریه کمک می نماید.

چگونگی تجارت با سوریه

همگی قسمت های ساخت و بازسازی سوریه نیازمند اخذ کارت بازرگانی به عنوان یکی این جوازهاست. گروه آریاداناک با سابقه ای درخسان در امور مشاوره و بازرگانی در اخذ کارت بازرگانی و عضوبت در اتاق بازارگانی شما را یاری می نماید.

پش از کارت بازرگانی، تجارت با سوریه نیازمند به اخذ مجوز صادزات و وازدات مختص به آن کالا یا خدمات می باشد. مثلا صادرات و تجارت محصولات غذایی به جواز سازمان بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد. در صورتی‌که محصولی که شما قصد صادرات آن را دارید در لیست اقلام ممنوعه قرار نداشته باشد یا این که از طرف کشور سوریه ممنوع نشده باشد، برای اخذ جواز های لازم به مشکل خاصی برنمی خورید ولی لازم است شخص یا شرکتی که در این زمینه متخصص می باشد به شما مشاوره های لازم را ارائه نماید.

بازسازی سوریه و تاثیر آن بر تجارت با سوریه

کشور سوریه سالهاست که در حال بازسازی و مرمت پی از آسیب و خسارات جمگی است؛ این موضوع سبب نیاز بالای این کشور به امور صنعت ساختمانی و صنایع وابسته آن و امور مهندسی و فنی گردیده است و همین عامل باعث ارتقای روابط تجاری ایران با سوریه نیز می باشد.

بیشترین کالاهایی که در حال حاضر از ایران به سوریه صادر می شوند عبارتند از: مصالح ساختمانی، مصنوعات پلیمری، فولاد، محصولات پتروشیمی، شیلات، مواد غذایی و دارو.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه 2021-1400

در راستای معرفی ظرفیت های صادراتی ایران به کشورهای همجوار و بر اساس برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران، جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اختصاصی خود در کشور سوریه که از 24 الی 28 آبان ماه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران توسط شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران و با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، ستاد توسعه روابط ایران و سوریه و وزارت امورخارجه برگزار می‌شود.

بزرگترین و مهمترین نمایشگاه سوریه در شرایطی برگزار خواهد شد که موضوع بازسازی سوریه به صورت همه جانبه مورد توجه و عنایت جهانیان قرار گرفته است و جمهوری اسلامی ایران‌ در این بازسازی می تواند اصلی ترین نقش را داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام لطفا اینجا کلیک کنید.

در این نمایشگاه، در‌ گروه های کالایی‌ زیر‌ می‌توان‌ مشارکت‌ نمود:‌

صنعتی‌، تولیدی، کشاورزی، موادغذایی، نساجی، نفـت،‌ گاز و پتروشیمی، آرایشی‌ و‌ بهداشتی، پزشکی، صنـعت، آب،‌‌ بـرق،‌ گاز،‌ مخابرات‌،‌ صدور خدمات‌ فنی‌ و‌ مهندسی،‌ آموزش‌ و‌ پژوهش،‌‌ مـواد و‌ مصالح‌ ساختمانی،‌‌ تاسیسات‌ سرمایشی‌ و گرمایشی،‌‌ صنعت‌ احداث ‌و‌ انرژی‌،‌ فنـاوری‌ های ‌نوین‌‌ مسکن‌ و‌ ساختمان‌،‌ چـوب ‌و‌ کاغذ‌،‌ ایزولاسیون، شوینده‌ ها، خودرو، بـانک ‌و‌ بیمه‌، در و پنجره، الکترونیک ‌و کامپیوتر، تجهیزات ورزشی، لوازم خانگی، مبلمان منزل و اداری، یراق آلات، کف پوش، شیرینی و شکلات و نان، حمل و نقل، چاپ و بسته‌ بندی، ‌مجتمع‌ های ‌تجاری ‌و فروشگاه‌ ها‌ و‌ رستوران‌های‌ بـزرگ‌ و‌ زنجیره‌ ای، لوله‌ و‌ اتصالات،‌ فناوری‌ های‌ نوین، ‌تجهیزات‌ پزشکی ‌وبیـمارستانی، دارو و درمان، رنگ و رزین، متالوژی، تجهیزات صنعت هوانوردی، لوستر و چراغ و سایر توانمندی ها و فعالیت های مرتبط.

آخرین مهلت تکمیل ثبت‌نام در این نمایشگاه 15 مردادماه سال جاری بوده و حضور در این نمایشگاه با توجه به توافق شرکت سهامی نمایشگاهی بین المللی ایران و طرف سوری با حداقل هزینه ها خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در سایت آریاداناک در قسمت فرم نمایشگاه اطلاعات لازم را کسب نمایید همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن 72084000-021  با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام لطفا اینجا کلیک کنید.