آموزش, کارآفرینی

آیا می دانید مدیریت زنجیره تامین چیست؟

آیا-می-دانید-مدیریت-زنجیره-تامین-چیست؟

مدیریت زنجیره ی تامین به طور کلی به مجموعه ای از فرایندهای برنامه ریزی، اجرا و کنترل کردن عملیات گفته می شود. به طوری که همه ی این کار ها در بهینه ترین حالت ممکن انجام شود.

مدیریت زنجیره تامین را می توان یک نوع عمل رد و یا یک رویکرد یکپارچه و منظم و دقیق دانست که با استفاده از آنها بتوان برای زنجیره برنامه ریزی کرد و مواد و اطلاعات را به طور کامل کنترل کرد.

نکات مهم در حوزه مدیریت زنجیره تامین

در ارتباط با این موضوع می توان گفت که مدیریت زنجیره تامین دارای یک سری ویژگی های مثبت و یا پوئن ها مثبت می باشد و یا کاملا برعکس می تواند شامل یک سری عیب هایی نیز باشد. در واقع در ارتباط با هر کاری این موضوعات وجود دارد و کاملا بدیهی و مشخص است.

در ارتباط با مدیریت زنجیره تامین نیز به مزیت ها و معایب آن خواهیم پرداخت تا بتوانیم با دید بازتری اطلاعات بیشتری در ارتباط با این موضوع به دست بیاوریم. زمانی که از مدیریت زنجیره تامین صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن ما می رسد و به به آن فکر خواهم کرد این است که این زنجیره دارای یک مجموعه ی متشکل از افراد می باشد که همه ی آن برای رسیدن به یک سری از هدف ها مشخص در آن سازمان مشغول به کار هستند.

اولین هدف و یا مزیتی هم که دقیقا می توان برای این مجموعه با این فعالیت عالی در نظر گرفت کم کردن هزینه ها است به دنبال آن در ارتباط با مزیت ها می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که سرعت کار نیز بسیار بالا تر خواهد رفت و به دنبال آن بازدهی بهتری نیز خواهند داشت و به همان نسبت میزان سود به دست آمده نیز بسیار بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.

در ارتباط با معایب مدیریت زنجیره ی تامین نیز می توان گفت که تقریبا معایب در ارتباط با این زنجیره بسیار کم است به طوری که می توان ان را نادیده گرفت.

افراد مهم در مدیریت زنجیره تامین

در ارتباط با زنجیره ی تامین یک سری از افراد حضور دارند که در تامین نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند این افراد عبارتند از :

1 – تامین کننده ی مواد اولیه

2 – سرمایه گذار ها

3 – تولید کنند ها در هر بخش

4 – توزیع کننده ها در هر بخش

5 – عمده فروش ها در زمینه های مختلف

6 – خرده فروش ها

7 – نیرو های ستادی

بهترین دوره مدیریت زنجیره تامین

در ارتباط با مدیریت زنجیره ی تامین یادگیری و آموزش بسیار پرکاربرد می باشد. بنابراین به شما عزیزان پیشنهاد می شود که حتما از سایت آریا داناک دیدن فرمایید و در دوره آموزشی مدیریت بین المللی کسب و کار که به صورت وبینار و با حضور بهترین استاد های موسسه بین المللی مدیریتی DMAN واقع در آلمان برگزار می شود شرکت کنید.