پویش ملی پیشگیری از کرونا

پد الکلی چیست؟

پد-الکلی-چیست

پد الکلی چیست؟

پد الکلی از جمله مواد ضد عفونی کننده ای است که به دلیل خواص و ویژگی های آن، کاربرد های متنوعی نیز دارد.

پد های الکلی مجموعه ای از نخ یا پنبه ی آغشته به الکل هستند که بسته بندی کوچک و آلومینیومی آن ها، موجب دیر خشک شدن این پد های الکلی شده است.

این محصولات یکبار مصرف هستند و به دلیل سایز کوچک آن، می توانید چندین عدد از آن را در کیف و یا جیبتان بگذارید و در صورت نیاز مصرف کنید.

پد های الکلی با توجه به کاربرد های فراوانی که دارند، یک محصول عام پسند و هوشمندانه هستند که در زمینه های گوناگون، از جمله پزشکی، مزایای زیادی برای استفاده دارند.

درصد و نوع الکل پد الکلی چیست؟

نوع الکلی که در پد الکلی مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به شرکت و برند های مختلف، متفاوت است.

بیشترین نوع الکلی که استفاده می شود و اکثر شرکت ها و برند های معتبر از آن استفاده می کنند، الکل های ایزوپروپیل و اتیل الکل می باشد.

درصد استفاده از هر نوع الکل نیز مانند نوع آن، از برندی به برند دیگر متفاوت است اما حداقل میزان الکلی که می شود برای پدهای الکلی استفاده کرد، 70 درصد است؛ زیرا این میزان الکل برای ضدعفونی و اجازه ندادن به رشد باکتری ها، مناسب است.

کاربرد های پد الکلی در زمینه های مختلف

اولین کاربرد مهم پد های الکلی، استفاده از آن در مراکز درمانی مثل بیمارستان ها است. پد های الکلی با خاصیت استریل و ضد عفونی کننده ای که دارند، طیف وسیعی از انواع میکروب و باکتری ها را از بین برده و اثری از آن ها به جای نمی گذارند.

از جمله کاربرد های آن که حتما تا به حال با آن مواجه شده اید، استفاده از آن ها بعد از تزریق واکسن یا آمپول و یا حتی بعد از گرفتن خون است. استفاده از این محصول بعد از موارد گفته شده الزامی است زیرا مانع از ایجاد و رشد باکتری در محل مورد نظر می شود. همچنین برای تمیز کردن زخم ها و یا خراشیدگی ها نیز استفاده می شود. از دیگر کاربرد های این محصول مهم می توان به ضد عفونی کردن دست ها یا وسایل اطرافمان مثل تلفن همراه، کارت اعتباری و یا کلید خانه مان نام برد.

در این روز های سختی که همه ی ما با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، مراقبت و محافظت از خود و خانواده مان یک نیاز اساسی است پس ضد عفونی کردن دست ها و وسایلتان را فراموش نکنید.

فروشگاه اینترنتی آریاداناک بسته بندی ای 100 عددی از پد های الکلی زواجر را دارد که با قیمت مناسب و استفاده ی زیاد ما در این دوران، کاملا به صرفه است.

اگر تا به حال از گزند و نیش حشرات آسیب دیده اید و خارش پوستتان شما را راحت نمی گذارد، استفاده از پد های الکلی را به شما پیشنهاد می کنیم.

پد های الکلی با درصد بالایی از الکل یک راهکار سریع برای استفاده بر روی نیش حشرات است تا با ضد عفونی کردن محل مورد نظر، میزان خارش را کم و یا متوقف کنند. یکی دیگر از کاربرد های پد های الکلی، از بین بردن حالت تهوع است.

این یک روشی است که اکثر پرستاران نیز برای بیمارانی که دچار این حالت هستند، استفاده می کنند؛ به طوری که یک پد الکلی را باز نموده و بر روی بینی شخص مورد نظر می گذارند و در بسیاری از مواقع، بیمار از حس حالت تهوع داشتن، نجات پیدا کرده است.

علاوه بر مراکز درمانی، در خانه نیز این پد ها کاربرد های گوناگونی نظیر پاک کردن سطوح و یا کابینت و یا جاهایی که گرد و غبار و یا لکی مثل جای خودکار به جا مانده است، دارند.

اگر به طور ناگهانی متوجه خارش بیش از حد بدن خود در مسافرت و یا در نزدیکی حیوان خانگی خود شده اید، به احتمال زیاد مورد حمله ی کنه ها قرار گرفته اید که با قرار دادن پد های الکلی در محل مورد نظر، کنه ها کشته و شما از شر این حشره راحت می شوید.

در چه مواردی نباید از پد الکلی استفاده کنیم؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، این محصول یکبار مصرف است و به هیچ عنوان نباید از یک پد چندین مرتبه استفاده نمود.

اگر به الکل حساسیت دارید و یا پوست حساسی دارید، به هیچ وجه از پدهای الکلی استفاده نکنید زیرا باعث التهاب و قرمزی و اگر به بوی آن حساس هستید، باعث سرگیجه می شود.

پد های الکلی فقط برای استعمال خارجی هستند پس آن را به درون بینی فرو نکنید و یا حتی بر روی چشم نیز نگذارید.

این پد ها قابل اشتعال هستند پس مواظب باشید که در نزدیکی آتش و یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.