نمایشگاه

چه مواردی در سالن همایش می تواند مهم باشد؟

چه مواردی در سالن همایش می تواند مهم باشد؟

در ساخت سالن همایش باید استانداردهای جهانی رعایت شود. گاهی اوقات توجه نکردن به نکات مهم موجب می شود که این فضا با مشکلات زیادی روبرو شود. ما در این مقاله قصد داریم پاسخ سوال چه مواردی در سالن همایش می تواند مهم باشد؟ را به شما ارائه دهیم، پس با این مقاله از مجله اینترنتی آریاداناک با ما همراه باشید.

چگونه یک سالن همایش خوب ایجاد کنیم؟

یکی از مهم ترین نکات برای ایجاد سالن همایش توجه داشتن به زیرسازی مناسب است. در این نوع سالن سن و صحنه اهمیت بسیاری دارد.

در تمام ساختمان ها رعایت ایمنی جزو مهم ترین نکات محسوب می شود. اگر در مکان همایش آتش سوزی اتفاق بیفتد، مسلما خسارت آن بسیار زیاد می باشد.

برای آنکه از خسارت و حوادث مکان همایش پیشگیری کنیم، باید نکات زیادی را رعایت نماییم. از مهم ترین نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه نمودن به مقاومت سازه در برابر زلزله
  • ایجاد ورودی و خروجی
  • نصب تابلوهای شبرنگ با رفلکس نور در مکان همایش که بتواند مسیر خروج از صحنه را نشان دهد.
  • دسترسی ساده به بیرون از سالن برای افراد
  • توجه نمودن به خروجی اضطراری
  • نصب نمودن سنسورهای آتش سوزی

در یک سالن همایش مناسب افراد باید بتوانند دسترسی مطلوبی به مکان سالن و پارکینگ داشته باشند. اگر دسترسی لازم انجام نشود افراد نمی توانند در آن مکان حضور یابند. علاوه بر این سخنران ها نیز ممکن است هرگز دعوت به سخنرانی را قبول نکنند.

موارد مهم درباره سالن همایش

توجه به نورپردازی مکان همایش

در یک سالن همایش توجه داشتن به نورپردازی بسیار مهم است. مخاطبین می بایست به آسانی با سخنران ارتباط برقرار کنند و او را ببیند.

نحوه اجرای سخنران نیز اهمیت زیادی دارد. یکی از موضوعاتی که در مکان همایش مهم است، نورپردازی سالن اصلی است، زیرا نور باید به گونه ای بر سالن بتابد که چشم مخاطبین اذیت نشود.

تنظیم نور برای مکان همایش باید از قبل برنامه ریزی شود. از اصلی ترین نکات در نورپردازی مکان همایش می توان موارد زیر را نام برد:

  • زمانی که مخاطبین به داخل سالن همایش وارد می شوند، باید فضا از نور لازم برخوردار باشد.
  • در زمان اجرای برنامه برای پیشگیری از اختلال تجربه بصری باید حتما نورپردازی مناسب انجام شود.
  • کارشناس یا تکنسین اتاق فرمان به مدیریت سیستم نورپردازی و به کیفیت صدا تسلط کافی داشته باشند.
  • در مکان همایش از سیستم نور تخصصی و پروژکتورها، نور افکن ها و تجهیزات مناسب نور استفاده شود.
  • در زمان خروج مخاطبان سالنی که در آن همایش برگزار می شود باید از روشنایی کافی برخوردار باشد.
  • نور صحنه همایش با دکوراسیون داخلی سالن هماهنگ باشد.

توجه به تهویه هوا در مکان همایش

ممکن است در سالن همایش نورپردازی و کیفیت فوق العاده به بهترین شکل ممکن انجام گردد، اما تهویه مناسب هوا به هیچ عنوان وجود نداشته باشد. به یاد داشته باشید در این مواقع حتما حداقل یکی از مخاطبین از این موضوع بسیار ناراضی خواهد بود.

به نظر شما به چه دلیل در مکان همایش تهویه هوا مهم و با اهمیت است؟ در فضاهای کوچک استفاده از سیستم تهویه هوا بسیار مهم است.

در یک اتاق کنفرانس 15 نفره که دمای هوا بسیار بالاست، زمانی که پنجره ها باز می شوند دمای هوا کاهش می یابد. لازم به ذکر است بدانید در یک مکان همایش وسیع دیگر این امکان وجود ندارد.

حضور افراد موجب می شود که میزان اکسیژن کاهش یابد. به همین دلیل سیستم گرمایشی و سرمایشی در یک سالن همایش نقش بسیار مهمی دارد.

برای جلوگیری از انعکاس صدا در سالن همایش اقداماتی می توانیم انجام دهیم؟

یک روش بسیار مهم برای پیشگیری از انعکاس صدا در سالن همایش استفاده نمودن از سقف مقعر می باشد. شیوه های بسیاری در معماری ساختمان برای جلوگیری از انعکاس نامناسب صدا پیشنهاد می شود.

یکی از صداهای بسیار آزاردهنده در سالن های آمفی تئاتر صدای تأسیسات و تجهیزات می باشد. باید از ورود صداهای متفرقه جلوگیری نمود. به یاد داشته باشید می توانید برای این کار از عایق های صدای داخلی کمک بگیرید.