نمایشگاه

میزبانی دبی در نمایشگاه جهانی اکسپو

میزبانی دبی در نمایشگاه جهانی اکسپو

میزبانی دبی در نمایشگاه جهانی اکسپو که نمایشگاهی مهم و بین المللی است بسیار برای امارات متحده عربی حائز اهمیت می باشد.

نمایشگاه اکسپو در سال 1844 برای اولین بار در فرانسه و در شهر پاریس برگزار شد و همانطور که در مقاله تاریخچه نمایشگاه اکسپو اطلع دادیم به صورت رسمی اولین بار در لندن در سال 1851 برگزار شد. اغراق نکردیم اگر بگوییم این نمایشگاه بعد از جام جهانی فوتبال و المپیک، سومین رویداد مهم جهانی محسوب می شود. آخرین دوره این نمایشگاه در سال 2017 در قزاقستان برگزار شد و شهر دبی کشور امارات متحده عربی میزبان دوره جدید این نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه اکسپو 2020 میباشد.

افتتاحیه نمایشگاه اکسپو دبی در 20 اکتبر 2020 برگزار شد و تا 10 آوریل 2022 ادامه خواهد داشت. ساعت میزبانی نمایشگاه اکسپو دبی از ساعت 10 صبح الی 1 تا 2 بامداد است. میزبانی این نمایشگاه در امارات متحده عربی است که قاعدتا یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت امارات در تاریخ پنجاه ساله این کشور به حساب می آید چرا که سود و درآمد سرشاری را به این کشور واریز خواهد کرد.

مطابق برنامه ریزی دولت امارات هدف این است که در آینده ای بسیار نزدیک کشور امارات متحده عربی هم تراز همه کشورهای توسعه یافته در سطح بین المللی قرار بگیرد که با ادامه چنین روند منسجم و منظمی توسط دولت امارات در جهت توسعه گردشگری، ساخت و ساز و البته تولید ناخالص این هدف دور از انتظار نیست.

اما میزبانی دبی در نمایشگاه جهانی اکسپو چگونه انجام شد؟

شورای دفتر بین المللی اکسپو در پاریس در نوامبر 2013 از بین شهر های سائوپائولو برزیل، اکاترینگ روسیه، دبی و ازمیر ترکیه، دبی را بعنوان میزبان این رویداد بین المللی انتخاب کرد تا این شهر بعد از حدود پنج سال به مدت شش ماه میزبان این رویداد عظیم باشد.

ارتباط ذهن ها و خلق آینده شعار اصلی این دوره نمایشگاه اکسپو است.

هدف اصلی نمایشگاه اکسپو چیست؟

هدف اصلی نمایشگاه اکسپو فراهم آوردن فرصت و امکانی جهت همبستگی فرهنگی میان کشورها، آشنایی با آداب و رسوم کشورها، آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیک، همکاری های علمی و… است. قریب به هفتاد درصد مهمانان نمایشگاه اکسپو از کشورهای خارجی هستند بنابراین مسئولین برگزاری این رویداد مهم یک برنامه ریزی منظم در زمینه اقامت این مهمانان ترتیب داده اند، ده ها هتل با بهترین و عالی ترین امکانات هم سطح تاپ ترین هتل های جهان برای مسافران آماده شده.

ناگفته نماند که فروشگاه ها و شرکت های اماراتی از این فرصتی که نصیب کشورشان شده نهایت استفاده را در زمینه رشد و توسعه اقتصادی خود میکنند.

این نکته نیز جالب توجه است که لوگوی این دوره نمایشگاه اکسپو برگرفته از حلقه تاریخی کشف شده در منطقه سارق الحدید است.

از چند نقطه نظر میتوان به نمایشگاه اکسپو 2020 پرداخت:

1- نقطه نظر ایجاد فرصت های برابر برای همه شرکت های دولتی و خصوصی در همه کشورها در زمینه دادن ایده های نو و نمایش امکانات و تکنولوژی در سطح توسعه جهانی است.

2- ایجاد حس رقابت میان کشور ها با نمایش آخرین دستاورد های آن ها و در نتیجه رشد و توسعه شرکت ها با آگاهی از آخرین دستاورد های علمی و تکنولوژیک.

3- ارائه آخرین دستاوردهای بشری با هدف توسعه همه جانبه جوامع بشری در زمینه بهداشتی، فضایی و استفاده از انرژی های پاک از جمله انرژی خورشیدی و آخرین روش ها و امکانات برای مقابله با گسترش ویروس کرونا میباشد.

چطور به محل برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی 2020 برویم؟

نمایشگاه اکسپو دبی 2020 یکی از مهم ترین رویدادهای مهم جهانی است و خیلی از شرکت ها و موسسات از جمله شرکت های مسافربری برنامه های متنوعی برای یک سفر آسوده و پرنشاط فراهم کردند.

اگر شما هم مشتاق شدید که از این نمایشگاه بازدید به عمل آورید به شما این خبر خوش را میدهیم که گروه آریاداناک قرار است در تاریخ 5 الی 8 بهمن ماه 1400 تور نمایشگاه اکسپو دبی 2020 را آغاز کرده و شما رابه دیدنی های نمایشگاه اکسپو دبی ببرد.