بازرگانی

خبرهای خوش اقتصادی سفر رییسی به مسکو

خبرهای خوش اقتصادی سفر رییسی به مسکو

به گزارش مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آریاداناک علیرضا جعفری نماینده رسمی اتحادیه غلات روسیه در ایران و یک فعال اقتصادی ساکن مسکو می گوید: به جرات می گویم سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه اولین سفر یک رئیس جمهور و مقام ارشد ایران به روسیه است که دستاوردهای مفیدی برای کشورمان خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه حضور آیت الله رئیسی بازتاب گسترده و مثبتی در روسیه و حتی کشورهای حوزه اوراسیا ایجاد کرد، افزود: اگر بخواهم از منظر اقتصادی به این سفر نگاه کنم مطمئن هستم اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: معمولا در سفرهای گذشته روسای جمهور به روسیه یکسری دیدارهای دیپلماتیک و تشریفاتی انجام و دستاورد عملیاتی حاصل نمی شد اما با برنامه ریزی و دیدارهای انجام شده رئیس جمهور و وزرای همراه مطمئنا این سفر دستاوردهای مفید و سازنده ای برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد که اثرات آن از همین الان مشخص شده است.

جعفری اظهار داشت: اگر به تولید محتوا و تبلیغات منفی دشمنان روابط ایران و روسیه در فضای مجازی نگاه کنید متوجه این موضوع خواهید شد که حتما اتفاقات خوبی در روابط ایران و روسیه در حال رخ دادن است و من به عنوان یک فعال اقتصادی که با تجار روس مرتبط هستم مطمئن هستم خبرهای خوش اقتصادی برای کشورمان در راه است.

وی تاکید دارد: از مهمترین اثرات زودهنگام این سفر که بسیار محسوس است اینکه شرکت های بزرگ و فعالان اقتصادی روس به شدت در حوزه اقتصاد و کسب و کار با ایران فعال شده اند.

‌این فعال اقتصادی ایرانی ساکن در مسکو گفت: وقتی می گوییم بازار ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه بنابراین برای گرفتن سهم خوبی از این بازار باید با تمام قدرت وارد شویم.

وی افزود: بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورمان را از تجارت با کشورهایی که با زورگویی و توسل به شدیدترین تحریم ها در پی فلج کردن اقتصاد ما هستند را بی نیاز می کند و برای همین است که دشمنان از نزدیکی ایران به روسیه هراس دارند و به هر قیمتی نمی خواهند روابط تهران و مسکو تقویت شود.

وی گفت: فقط یک هفته پس از این سفر، ریاست شورای تجاری روسیه و ایران از من دعوت کردند که جلسه فوری برگزار کنیم و ایشان با یک تیم حرفه ای به مدت دو هفته قصد دارند به ایران سفر کنند.

جعفری به نقل از رئیس شورای تجاری ایران و روسیه در اتاق بازرگانی این کشور گفت که بعد از سفر جناب رئیسی بشدت درخواست ها و تماس های فعالان اقتصادی با این شورا زیاد شده است.

نماینده رسمی اتحادیه غلات روسیه در ایران با بیان اینکه خود وی در جلسه و دیدار تجار ایرانی و رئیس جمهوری اسلامی ایران هم حضور داشته است، اظهار داشت: برنامه دیدار تجار و ریاست محترم جمهور با همیشه فرق داشت و بسیار کاربردی بود به طوری که در آن نشست تخصصی تمام چالش های اقتصادی بین دو کشور همراه با پیشنهادهای موثر مطرح شد.

در سفر دو روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو(۲۹ و ۳۰ دی) دو نشست تخصصی با حضور ایشان هم با تجار مطرح روسی و هم تجار ایرانی مقیم روسیه به صورت جداگانه برگزار شد.

جعفری خاطر نشان کرد: فعالیت های اخیر سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی صادرات کشور نشان دهنده خیز صادراتی کشور است کما اینکه این اواخر شاهد رشد عجیب صادرات کشورمان به روسیه بوده ایم و با اخباری که از درون روسیه داریم رابطه اقتصادی با این کشور در آینده نه چندان دور بسیار توسعه خواهد یافت.

وی گفت به عنوان یک فعال اقتصادی که در مسکو زندگی می کنم این نوید را به تولیدکنندگان ایران می دهم که خبرهای خوش اقتصادی سفر رییسی به مسکو در راه است.

جعفری افزود: سفر ریاست جمهوری بسیار مثبت بوده در آینده موج خریداران و سرمایه گذاران روسی را روانه بازارهای ایران خواهد کرد به طوری که در همین حال حاضر از مقامات مسئول روس، فهرستی از اقلام قابل واردات به روسیه از ایران را درخواست کرده اند.

وی همچنین گفت: دو مالک ساختمان بزرگ یکی در «سنت پترزبورگ» و یکی در «ماخاچ کالا» دو ساختمان بزرگ را برای مرکز تجاری ایران پیشنهاد داده اند که اینها همه بازتاب این سفر بوده و هست و این یک واقعیت است.

و اما خبرهای خوش اقتصادی سفر رییسی به مسکو

این فعال اقتصادی با بیان اینکه به دنبال این سفر مهم، وظیفه و مسئولیت دیگر مسئولین و تولیدکنندگان بیشتر شده است، تصریح کرد: در ابتدا واقعا بروکراسی های اداری برای مجوزها به معنی واقعی کلمه حذف شود و برای هر چیزی و هر فعالیتی مجوز نخواهند.

جعفری افزود: دوم اینکه ضروری است از بخش خصوصی یعنی تولیدکننده واقعی حمایت شود.

وی با بیان اینکه برخی از تشکل ها عملا تبدیل به مانعی برای تجارت و رقیب بخش خصوصی شده اند، افزود: افراد دولتی با تفکرات دولتی در این تشکل ها مستقر شده ومقاصد گروهی و جناحی را دنبال می کنند و با شعار بخش خصوصی چالشی برای بخش خصوصی شده اند.

جعفری گفت: شعار توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه به خصوص روسیه نیاز به زیرساخت دارد.

جعفری افزود: شرکت در نمایشگاههای کشور های هدف و راه اندازی مراکز تجاری یکی از شروط اصلی توسعه صادرات است و دولت باید در سرمایه گذاری برای راه اندازی این مراکز ورود کند.

این فعال اقتصادی گفت: پارک تجاری چین در شهر مسکو ۲۲ هکتار با ۱۳۰ هزار متر مربع ساختمان است. در این شهرک بانک، مرکز لجستیک، هتل ارزان قیمت، دفاتر ارزان قیمت، سالن ورزشی، آپارتمان و غیره وجود دارد و سرمایه گذار اصلی هم دولت چین بوده است. کشورهای دیگر هم به همین صورت مراکز فعال دارند از اینرو جمهوری اسلامی ایران هم باید به صورت جدی در این مورد اقدام کند.

2 دیدگاه در “خبرهای خوش اقتصادی سفر رییسی به مسکو

  1. مجید کاهلی گفت:

    سلام برای اتصال به بازار روسیه به چه شکلی باید ارتباط برقرار کنیم راهنمایی بفرمایید.

    1. کارشناس آریاداناک گفت:

      سلام وقت بخیر .. از نظرات شما متشکریم .. لطفا به منظور مشاوره و راهنمایی در این خصوص با شماره تلفن 02191017711 واحد مشاوره تماس حاصل نمایید..

نظرات بسته شده است.