نمایشگاه

راه های جذب مشتری در نمایشگاه های کاری

راه های جذب مشتری در نمایشگاه های کاری

راه های جذب مشتری در نمایشگاه های کاری و جذب بازدیدکننده های تخصصی، امری تخصصی و نیازمند استراتژی های هوشمندانه است.

بازاریابی برای هر کسب و کار اهمیت زیادی دارد. در این بخش نیز یکی از فعال ترین بخش ها برای جذب مشتری و یا بازدیدکننده در نمایشگاه، بخش بازاریابی است.

رویدادهای کاری ممکن است برای شما دلهره آور باشد اما آن ها در نهایت سبب رشد کسب و کار شما خواهند شد.

نمایشگاه کاری چیست؟

ممکن است هدف شما از شرکت در یک نمایشگاه کاری فقط جذب بازدیدکننده نمایشگاهی و استفاده از سود آن باشد. اما به راستی یک رویداد و یا نمایشگاه کاری چیست؟

نمایشگاه کاری در واقع یک رویداد تجاری است که انواع کسب و کارها برای نمایش محصول و خدمات خود از آن استفاده می کنند. این سبک از نمایشگاه ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری قابل اجرا هستند. در ادامه به چند استراتژی کلیدی برای جذب بازدیدکننده نمایشگاهی ارائه خواهیم داد.

ایجاد شبکه های سازنده

برای جذب بازدیدکننده نمایشگاهی شبکه سازی بسیار اهمیت دارد. برای جذب بازدیدکننده در نمایشگاه های کاری بهتر است شبکه ی کاری خود را گسترده کنید.

از بازدیدکنندگان بخواهید اطلاعاتی مانند حرفه و نام شرکت خود را در اختیار شما بگذارند. از فرصت هایی که می توانید برای آن ها فراهم کنید، صحبت کنید.

هنگامی که یک فرد که در حرفه ی شما فعال است، کسب و کار شما را سودمند تلقی کند حتما آن را به افراد بیشتری معرفی می کند و شما افراد بیشتری را در شبکه ی خود جذب خواهید کرد.

رویدادهای خلاقانه و یا سخنرانی های آموزشی نیز در یک نمایشگاه می تواند موجب جذب بازدیدکننده نمایشگاهی شود. از این ابزار به خوبی استفاده کنید. افرادی که در حوزه ی شما مشغول به کار هستند را به این رویدادها دعوت کنید و وجهه ی خوبی برای برند خود بسازید.

نقش برگزاری رویدادهای آموزشی در جذب بازدیدکننده نمایشگاهی

افرادی که به نمایشگاه های کاری علاقه دارند اغلب از یادگیری بسیار لذت می برند. بهترین استراتژی برای جذب بازدیدکننده نمایشگاهی، استفاده از این علاقه است.

در گام اول مهارت های کارمندان خود را چک کنید. آیا کارمندان شما امکان آموزش مبحث خاصی را دارند؟ اگر این امکان وجود دارد از آن استفاده کنید. رویدادهای جمعی برگزار کنید تا افراد بتوانند از طریق کسب و کار شما شبکه سازی کنند و در شبکه ی شما نیز قرار بگیرند.

بازدیدکنندگان نمایشگاهی شما می توانند مشتری های بالقوه محصول و خدمات شما نیز باشند. پس سعی کنید که موضوعات آموزشی با کسب و کار و خدمات شما ارتباط خوبی داشته باشند.

برای مثال اگر کسب و کار شما با ماساژ ارتباط دارد، سعی کنید برای جذب بازدیدکننده نمایشگاهی از همین عنوان ها برای دوره های آموزشی و رویدادهای تفریحی و یا سخنرانی استفاده کنید.

شما می توانید با مطالعه مقاله مجری نمایشگاه در جذب بازدیدکننده حرفه ای چه نقشی دارد؟ را مطالعه نموده و بخشی از این آموزش ها را ببینید.

رویدادهای خیریه

شاید از خودتان بپرسید که انجام رویدادهای خیریه چه کمکی به جذب بازدیدکننده نمایشگاهی برای یک نمایشگاه کاری می کند؟ در نظر داشته باشید که کارهای خیریه در وهله ی اول برند کسب و کار شما را خوش نام خواهند کرد.

با اعلام این که محصولات و خدمات به فروش رفته در طی نمایشگاه برای انجام کارهای خیره صرف خواهد شود، افراد بیشتری را به خرید تشویق می کنید. همچنین اگر فروش هدف اصلی شما نیست، می توانید از محصولات خوراکی که صرفاً برای کار خیریه تولید شده اند استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از مواد غذایی یکی از استراتژی های جذب بازدیدکننده نمایشگاهی است و نمایشگاه کاری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جمع بندی

برای جذب بازدیدکننده نمایشگاهی در نمایشگاه های کاری، استراتژی های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله ما هوشمندانه ترین راه های جذب مشتری در نمایشگاه های کاری جمع آوری کرده ایم. اگر نیاز دارید که استراتژی های ساده تری نیز بیاموزید بهتر است بیشتر مطالعه کنید. البته این مقاله نیز به تنهایی توانایی جذب بازدیدکننده شما را تا حد زیادی رشد خواهد داد.