بازرگانی, نمایشگاه

مزیت های صادرات به گرجستان

مزیت های صادرات به گرجستان

مزیت های صادرات به گرجستان، سال‌های گذشته به دلیل بی‌ ثباتی سیاسی و به تبع آن فقدان امنیت لازم جهت سرمایه‌ گذاری‌ های بلندمدت دیده نشده است و در این مطلب از مجله اینترنتی آریاداناک به این مزیت ها می پردازیم.

صادرات و واردات به گرجستان با توجه به دلایل ذکر شده ریسک‌ پذیری بالایی داشته به همین دلیل گرایش اندکی از سوی بخش های دولتی و تا حدودی بخش خصوصی کشورها در ورود به بازار گرجستان انجام می گرفت.

در یک دهه اخیر شرایط جدید و نسبتا مطلوب این کشور که از دامنه بحران‌ های موجود در آن کاسته شده و به درجه‌ ای از امنیت و ثبات رسیده‌ است که این دلیل بر توسعه و افزایش صادرات، واردات و حجم مبادلات بازرگانی این کشور با سایر کشورهای جهان شده است.

استانداردهای لازم برای صادرات و واردات به گرجستان

استانداردهای شوروی سابق، هنوز در گرجستان وجود دارند اما در عمل هر محصولی که استاندارد کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای مشترک المنافع را داشته باشد، هیچ گونه مشکلی در بازار گرجستان نخواهد داشت. استانداردهای پذیرفته شده در ایران نیز قابل استفاده در گرجستان می باشند.

گرجستان سرزمین فرصت ها محسوب می شود و با توجه به لغو ویزای گرجستان برای اتباع ایرانی فرصت بسیار مناسبی ایجاد شده است تا تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی بتوانند از مزیت های صادرات به گرجستان بهره مند شوند.

با کمی برنامه ریزی جهت واردات و صادرات به گرجستان و همچنین برنامه ریزی دقیق تر جهت صادرات پسته، فرش، زعفران، کالاهای ساختمانی و انواع اجناس با کیفیت ایرانی به اروپا از طریق گرجستان اقدام نمود.

مزیت های صادرات به گرجستان

– قوانین راحت تجارت در گرجستان از جمله قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی و قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری (به صورتی که اگر طرحی به دولت اعلام شود که حداقل در ده هکتار زمین و ارزش سرمایه گذاری بیش از دو میلیون دلار باشد؛ دولت آن منطقه را به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی خواهد کرد) و …

– مالکیت صد در صد به اتباع خارجی

– عضو سازمان تجارت جهانی از سال 2000

– برقراری سیستم GSP (Generalized System of Preferences) (سیستم کلی ترجیحات تعرفه های گمرگی) با کشورهای آمریکا، کانادا ، سوئیس، ژاپن و نروژ(کالاهایی که در کشور گرجستان ثبت شده است و به کشورهای فوق صادر گردد، حداقل تعرفه گمرکی منظور خواهد شد.)

– ارتباط و تعامل با کشورهای اتحادیه اروپا (اجازه می دهد گرجستان 7200 نوع از تولیدات خود را به کشورهای اتحادیه اروپا براساس معاف از حقوق گمرکی صادر کند)

– رژیم تجارت آزاد با کشورهای مشترک المنافع و ترکیه (از اول نوامبر 2008)

– عدم دریافت هیچگونه مالیات ارزش افزوده به صادرات و فقط 18 درصد مالیات برای واردات

– عدم دریافت هیچ گونه تعرفه گمرکی بر روی صادرات و صادرات مجدد و بین 0 تا 12 درصد برای واردات با توجه به نوع کالای وارداتی

– انجام ثبت شرکت در مدت یک الی سه روز و به سهولت و نهایتا تا 30 روز تمامی مراحل انجام می گیرد.

– برخورداری از سیستم نوین گمرکی؛ بعد از تکمیل مدارک و فرم ها از طریق اینترنت توسط صاحب کالا، کلیه امور گمرکی به مدت 10 الی 20 دقیقه صورت می پذیرد؛ در صورت عدم سوء سابقه، احتیاج به حضور ماشین و صاحب کالا در گمرک نیست.

حال میتوانید برای حضور در تور تجاری گرجستان صنعت ساختمان و روش های صادرات به گرجستان، خرید ملک و سرمایه گذاری در این صنعت اینجا کلیک کنید.

پوستر-گالری-تصاویر تور تجاری گرجستان تفلیس 2024 صنعت ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *