نمایشگاه

بزرگترین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت سوریه در آبان ماه 1400

بزرگترین-نمایشگاه-اختصاصی-جمهوری-اسلامی-ایران-در-دمشق،-پایتخت-سوریه-در-آبان-ماه-1400

بزرگترین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت سوریه در 24 آبان ماه سال 1400 با حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی دمشق افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی گروه آریاداناک دومین نشست شورای سیاست گزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران دردمشق سوریه دوشنبه 8 آبان ماه در دبیرخانه ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با ریاست آقای دکتر دانائی فر مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه و با حضور آقای حمید زادبوم معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت، آقای دکتر زمانی مشاور وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران، آقای مهندس کاشفی عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه و رئیس مرکز تجاری ایران در دمشق، آقای گلزاده معاون اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، آقای دکتر پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، آقای مهندس فلاحتی معاون ستاد، آقای قنبری معاون امور نمایشگاهی، آقای رشیدی مدیر نمایشگاههای خارجی و آقای آدینه مجری طرح، برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا به مناسبت درگذشت آقای مهندس میرزائی دبیراتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه و رئیس مرکز تجاری ایران در دمشق سوره حمد و توحید قرائت گردید. سپس آقای دکتر دانایی فر در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و سابقه این تفکر در طی سالهای گذشته، ضرورت حضور مستمر در بازار سوریه، حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی حاضر در بازار سوریه و یا علاقمند به مشارکت در پروژه های داخل سوریه، ایجاد هماهنگی بین بخشی و ترسیم مسیر راه و همسویی مشترک برای موفقیت در اهداف و برنامه ها، حضور در میدان عمل و ایجاد پیوستگی، مطالب مهمی را مطرح نمودند.

آقای زادبوم در مورد اهمیت نمایشگاه اختصای جمهوری اسلامی ایران در شرایط موجود توضیحاتی را ارائه نمودند. ایشان در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه و حمایت از آن و ارائه تسهیلات به مشارکت کنندگان و هم چنین حمایت های مالی و پشتیبانی از صادر کنندگان و فعالان این حوزه از یک سو و اطلاع رسانی در سطح وسیع برای تشکل های صادراتی و یا سایر تشکل های مرتبط و صادرکنندگان نمونه کشوری و علاقمندان به حضور در بازار سوریه تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی گروه آریاداناک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به اهمیت نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران و توجه جدی و همه جانبه آقای دکتر فاطمی امین وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به گسترش روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، دعوت به حضور و مشارکت شرکت های توانمند و علاقمند به حضور در بازار سوریه را از اولویت های این نمایشگاه مطرح نمودند. رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پایان مطالب خود، در مورد توسعه همه جانبه روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری های مشترک و استفاده از همه ظرفیت های سازمان توسعه تجارت برای موفقیت نمایشگاه تاکید نمودند.

آقای دکتر زمانی در مورد چرخه تبدیل پاویون جمهوری اسلامی ایران در شصت و دومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی سوریه به نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران اظهار نمودند که: با توجه به منتفی شدن برگزاری نمایشگاه دمشق و موکول شدن آن به زمان دیگر ، در یک نشست تخصصی، حسب اظهارات قبلی اعضای محترم شورای سیاست گزاری نمایشگاه علی الخصوص برادر ارجمندمان آقای دکتر دانائی فر، مقرر گردید که متقاضیان پاویون را جهت حضور در نمایشگاه اختصاصی دعوت کنیم و با توجه به شرایط موجود، فضای نمایشگاه را افزایش دهیم. به همین منظور از یک سو طی مکاتبه با مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی دمشق، موافقت شد که نمایشگاه اختصاصی در سالن 25 به متراژ 4000 متر برگزار گردد.

از سوی دیگر طی تماسهای متعدد و پیگیری رئیس محترم ستاد و رئیس محترم اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، خوشبختانه وزیر محترم اقتصاد و تجارت خارجی سوریه طی نامه ای رسما با برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از 24 الی 28 آبان ماه 1400 موافقت نمودند. در همین راستا ستاد اجرائی با حضور نمایندگان محترم اعضای شورای سیاست گذاری تشکیل و نسبت به تسریع در روند برگزاری و تنظیم برنامه اجرایی تاکید شد.بعد از مطالب آقای دکتر زمانی آقای قنبری معاون امور نمایشگاهی گزارشی را در مورد روند اجرایی و نشست های تخصصی ارائه نمودند و در مورداهمیت مشارکت کنندگان و گروه های کالایی و نحوه چیدمان غرفه های نمایشگاهی نیز مطابق استانداردهای نمایشگاهی توضیحاتی را ارائه نمودند. سپس آقای مهندس کاشفی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه در مورد حمایت همه جانبه از برگزاری نمایشگاه، استفاده از ظرفیت های اتاق مشترک و مرکز تجاری ایران در دمشق، نشست های مشترک در دمشق و تهران، تشکیل دومین نشست تخصصی در تهران با حضور مقامات و مسئولین مرتبط، ذی نفعان، علاقمندان و مشارکت کنندگان در نمایشگاه را به عنوان بخشی از اولویت های برنامه اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه اعلام نمودند.

در مورد برگزاری مطلوب نمایشگاه و امکان ایجاد بستر مناسب برای حضور بازدیدکنندگان و اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی در سوریه نیز توضیحاتی ارائه نمودند. رضایتمندی مشارکت کنندگان و حضور موفق و مفید آنها در نمایشگاه از دغدغه های اصلی آقای مهندس کاشفی است .سپس آقای دکتر پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، نمایشگاه و اطلاع رسانی به صورت سراسری، استفاده از ظرفیت های موجود در صنعت نمایشگاهی به منظور کیفی سازی نمایشگاه را مهم ارزیابی نمودند و اعلام نمودند که برای تقویت تقاضای مشارکت در نمایشگاه اختصاصی با تجمیع نمایشگاههای همزمان در این نمایشگاه و تقویت توان نمایشگاه به منظور موفقیت بیشتر مشارکت کنندگان و اهمیت نمایشگاه برای سازمان توسعه تجارت اقداماتی صورت گرفته که حتما با هم افزایی نتیجه بخش خواهد بود.

در ادامه نشست آقای آدینه مجری طرح، گزارشی از آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان و مشارکت کنندگان ارائه نمودند و به جهت اهمیت موضوع تقاضای حمایت بیشتر از سوی اعضای محترم شورای سیاست گذاری نمایشگاه را داشتند. در ادامه نشست، رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، در مورد تشکیل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت آقای گلزاده و دبیری آقای فلاحتی و نمایندگانی که از سوی مسئولین حاضر در جلسه و مجری طرح ، تاکید نمودند، همچنین در مورد اهمیت موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی و نقش جدی آن در منطقه از سوی شبکه های مرتبط اصرار نمودند.

حضور سازمانها و نهادها و شرکت های دولتی وبخش خصوصی با اهداف بلند مدت از توجهات جدی آقای دکتر دانایی فر بود. مشاور محترم معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در کار پیشنهاد نمودند که آقای دکتر زمانی و آقای مهندس کاشفی به اتفاق مجری طرح برای پیگری نمایشگاه در هفته آتی در دمشق حضور داشته باشند تا نامه وزیر محترم اقتصاد و تجارت خارجی سوریه را طی قرارداد با شرکت نمایشگاههای بین المللی دمشق عملیاتی نمایند.

برگزاری بزرگترین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت سوریه در آبان ماه 1400

در این نمایشگاه، در‌ گروه های کالایی‌ زیر‌ می‌توان‌ مشارکت‌ نمود:‌

صنعتی‌، تولیدی، کشاورزی، موادغذایی، نساجی، نفـت،‌ گاز و پتروشیمی، آرایشی‌ و‌ بهداشتی، پزشکی، صنـعت، آب،‌‌ بـرق،‌ گاز،‌ مخابرات‌،‌ صدور خدمات‌ فنی‌ و‌ مهندسی،‌ آموزش‌ و‌ پژوهش،‌‌ مـواد و‌ مصالح‌ ساختمانی،‌‌ تاسیسات‌ سرمایشی‌ و گرمایشی،‌‌ صنعت‌ احداث ‌و‌ انرژی‌،‌ فنـاوری‌ های ‌نوین‌‌ مسکن‌ و‌ ساختمان‌،‌ چـوب ‌و‌ کاغذ‌،‌ ایزولاسیون، شوینده‌ ها، خودرو، بـانک ‌و‌ بیمه‌، در و پنجره، الکترونیک ‌و کامپیوتر، تجهیزات ورزشی، لوازم خانگی، مبلمان منزل و اداری، یراق آلات، کف پوش، شیرینی و شکلات و نان، حمل و نقل، چاپ و بسته‌ بندی، ‌مجتمع‌ های ‌تجاری ‌و فروشگاه‌ ها‌ و‌ رستوران‌های‌ بـزرگ‌ و‌ زنجیره‌ ای، لوله‌ و‌ اتصالات،‌ فناوری‌ های‌ نوین، ‌تجهیزات‌ پزشکی ‌وبیـمارستانی، دارو و درمان، رنگ و رزین، متالوژی، تجهیزات صنعت هوانوردی، لوستر و چراغ و سایر توانمندی ها و فعالیت های مرتبط.

آخرین مهلت تکمیل ثبت‌ نام در این نمایشگاه 15 شهریور ماه سال جاری بوده و حضور در این نمایشگاه با توجه به توافق شرکت سهامی نمایشگاهی بین المللی ایران و طرف سوری با حداقل هزینه ها خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در سایت آریاداناک در قسمت فرم نمایشگاه اطلاعات لازم را کسب نمایید همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن 91017711-021 با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام لطفا اینجا کلیک کنید.