فروشگاه اینترنتی, نمایشگاه

هشتمین دوره نمایشگاه وان میلیون

هشتمین دوره نمایشگاه وان میلیون

هشتمین دوره نمایشگاه وان میلیون توسط گالری ثالث از بیست و نهم بهمن ماه تا سوم اسفند 1400 برگزار می گردد.

تنگناهای اقتصادی بیش و پیش از هر حوزۀ اقتصادی دیگر به بازار هنر آسیب می‌ زند. در شرایط افول اقتصادی طبقه متوسط، کالای فرهنگی‌ و هنری پیش از هر کالا و خدمات دیگری از سبد خانواده‌ ها حذف می‌ شود و این واقعیتی است که باید آن را پذیرفت و فعالان حوزه هنر باید برای آن چاره‌ اندیشی کنند.

وضعیت زمانی بغرنج‌ تر می‌ شود که در نظر می‌ گیریم بازار و اقتصاد هنر از دیرباز در ایران بازاری ضعیف و کم‌ طرفدار است و متأسفانه همان طبقه بالا و متوسط شهری که در کشورها توسعه‌ یافته موتور چرخش تولید هنری‌ اند، در ایران به طور سنتی تمایل چندانی به هنرپروری ندارند. در این وانفسا هنر و هنرمندان قربانی این ناگواری‌ های روزگار می‌ شوند، و باید به یاد آورد، مردمانی که در زایایی هنری کوتاهی کنند هزینه گزاف فرهنگی آن را در جای دیگری پرداخت خواهند کرد.

در چنین شرایطی یکی از راهکارها برای آشتی دادن جامعه هنرگریز با هنر و هنرمندان نمایشگاه‌ هایی است که می‌ کوشد ذائقه هنری علاقه‌مندان به هنر را تحریک کند. به گزارش واحد هنری آریاداناک گالری ثالث با چنین انگیزه‌ ای و با چند هدف عمده چند سالی است که نمایشگاه “وان میلیون” را که در آن همه آثار امسال به بهای سه میلیون تومان فروخته می‌ شود برگزار می‌ کند.

بسیارند علاقه‌ مندان به هنر و کارهای جدی هنری که به دلیل قیمت بالای کالاهای هنری از خرید آثار فاخر گریزانند و به همین دلیل علاقه‌ ای که باید میان آنها و هنرمندان شکل نمی‌ گیرد. بنابراین، باید ذائقه‌ ها را با آثار هنری فاخر، اما به بهایی قابل پرداخت برای جامعه‌ ای گسترده، تحریک کرد. در عین حال، از این رهگذر هنرمندان بیش‌ تری هم به جامعه معرفی و در راه خود راسخ‌ تر می‌ شوند.

در هشتمین دوره نمایشگاه وان میلیون مانند سالهای گذشته ابعاد فیزیکی کار در تعیین بها نقشی ندارد، چنان‌ که کارهای چندمتر مربعی در کنار کارهای چند سانتی‌متر مربعی به بهای یکسان به فروش می‌ رسند. به همین دلیل، جولانگاه فراخی برای سلیقه مخاطبان فراهم می‌ آید. اما چنان‌ که در ابتدای نوشتار نیز اشاره شد، چنین نمایشگاهی بیش از هر چیز تلاشی است برای گشودن دریچه‌ ای به روی آن دسته از مخاطبان هنر که تا به امروز راهی به این وادی نیافته‌ اند یا کم‌ تر توانسته‌ اند به آثار فاخر و جدی دست یابند، جدای از این‌که این نوع نمایشگاه‌ ها مجرایی است برای هنرمندان جوان‌ تر تا خود را به جامعه معرفی کنند.

نمایشگاه وان میلیون 8 با حضور هنرمندانی همچون فرشته آتش‌پنجه، مینا اخوان، نسترن اخوان، سوسن ادیبی، محمدباقر آذرکیا، آروین، ملیکا آریانسب، فهمیه اسلامکیش، طاهره افضلی، نرمین آقایی، دریا امامی، سعید امکانی، سهیلا آهنگری، شیرین بابازاده، ساجد بابایی، ابراهیم برفرازی، علی بازماندگان، آرزو باغ‌شیخی، افشین باقری، مژگان بخشی، عرفان بی‌باک، ابوالفضل پاشنا، محمدجعفر پاکروان، پارسا پاینده، الهام تاجداری، محسن تشخوریان، مجتبی تقوایی، کتایون تهرانی، حسام جوادزاده، علیرضا جوادی، فاطمه چگینی، تاها حامد، سیما حجاری، سحر حسینی، فائزه حمامی، امید خاکباز، حسین خسروی، نفیسه خسروی، میلاد داداش زاده، محسن دائی‌نبی، کامبیز درم‌بخش، مریم دولت آبادی، مهسا ذاکری، علی رسام، آذین رستمی، رضی رضوی، سعید رفیعی منفرد، لیلا زرین‌ترنج، رعنا زهدنراقی، اکرم سرتختی، سهیلا سرمدی، سید مصطفی سروری، یزدان سعدی، آیدا سلامی، افسانه سلیم بیاتی، سیروس سلیمی، امیر سماوات، نوید شاه‌نشین، هانی شرار، ایمان صادقی، نسرین صادقی بجد، سرور صالحی‌نژاد، صبا صفا، بهناز صفرنژاد، وحید طباطبایی، مرجان طومارخانی، امیرحسین عالی، علی‌خان عبدالهی، مهدیه عزیزی‌راد، کورش عسگری، شایلان عشایری، رضا علیزاده، پوریا علیزاده، ملیکا غلام‌حسین، فاطمه فراهانی، محسن فراهانی، علی فرخ‌تبار، حسین فرخی، محمدرضا فیضی، خشایار قاسمی، VERTCHY، منیره قنبری، حمیدرضا قیاسی، ستار کریمی، مانی کومار، امیر کیامرادی، مهناز کیهانی، نگین لون‌آمیز، اهورا محمدی، علی مختاری، زهرا مداح، مژگان مدنی، مهدی مشایخی، جلال مشمولی، حامد مشمولی، مهدیس معینی‌پور، فرهاد مفوز، احمد مقدسی، نغمه ملک، کیخسرو ملک‌نژاد، الناز منیری، علیرضا میرزارضایی، سحر نجفی، نادره نژادپور حسین، امیرعباس نصیری، مرجان نعمتی، نیلوفر نیاز، مهران نیک‌سیما، توفیق نیکخواه، میثم هنردار، ترمه یعقوبی و سمانه یوسفی از تاریخ 29 بهمن تا 3 اسفند ماه 1400 در گالری ثالث برگزار می گردد.

ساعت بازدید: جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۲ و همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱

محل برگزاری: خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک 148، گالری ثالث

2 دیدگاه در “هشتمین دوره نمایشگاه وان میلیون

  1. مریم حسینی گفت:

    سلام حیف شد من نتونستم نمایشگاه رو بیام بازم داشتید اطلاع رسانی کنید

    1. کارشناس آریاداناک گفت:

      سلام وقت بخیر .. از نظرات شما متشکریم .. بله حتما اطلاع رسانی میشه از طریق مقالات وب سایت و شبکه های اجتماعی میتونید مطلع بشید..

نظرات بسته شده است.