آموزش, کارآفرینی

پنج روش ایجاد و پرورش اعتماد در کسب و کار

پنج-روش-ایجاد-و-پرورش-اعتماد-در-کسب-و-کار

در این مقاله سعی شده تا شما را با پنج روش ایجاد و پرورش اعتماد در کسب و کار آشنا کنیم چون همان طور که می دانید برای همه از سرمایه‌ گذاران گرفته تا کارمندان، روابط کسب ‌و کارِ خوب براساس اعتماد شکل می‌ گیرد.

آیا افراد وابسته به شما کاملا اعتماد دارند که با آن‌ ها رفتار عادلانه دارید؟ زمانی که شما همبستگی خود را اثبات کردید آن‌ها هم برای شما عایدی آورده و سطح شرکت‌ تان را بالا می ‌برند. این مسئله برای موفقیت کسب ‌و کارتان اهمیت بسیاری دارد.

با افزایش اعتبار خود تا چه حد می ‌توانید در سود وام صرفه ‌جویی کنید، شرایط آسان‌ تری داشته‌ باشید و انبارهای بیشتری به شما تخصیص داده شود؟

با کاهش گردش کارکنان، مشارکت افرادتان و متقاعد کردن آن ‌ها برای فراتر رفتن از چارچوب اولیه، تا چه حد در هزینه ‌های استخدام و آموزش صرفه ‌جویی می‌ کنید؟ برای تبلیغات در شبکه توزیع ‌کنندگان شرکتی، مشتریان وفادار و مشتریانی که طرفدار شما می‌ شوند چقدر می‌ توانید صرفه ‌جویی کنید؟ هر چه زودتر مورد اعتماد بودن خود را نشان دهید خیلی زودتر به این مزایا و نتایج مثبت دیگر دست پیدا می‌ کنید.

پس در این زمینه فعال باشید. مرتبا به دنبال روش‌ هایی برای نشان دادن این نکته باشید که قلبا خواستار منافع همه‌ افرادی هستید که با شما کار می‌ کنند. این همان کلید طلایی است. اینجا پنج روش پیشنهادی ما برای پرورش و ایجاد اعتماد فهرست شده است

پنج روش ایجاد و پرورش اعتماد در کسب و کار

صداقت داشته باشید:

اگر بخواهید با نگهداشتن اطلاعات مهم یا دنبال کردنِ دستورالعمل‌ های پنهانی دیگران را فریب دهید، مطمئنا رابطه‌ خود و شهرت کاری در صنعت خود را از دست خواهید داد. از سوی دیگر، وقتی داوطلبانه راه‌ های گریز و شکاف‌ ها را به افرادتان نشان دهید، به آن‌ ها اطمینان می‌ دهید که از آن‌ ها سوءاستفاده نخواهد شد.

با حمایت کردن از آن ‌ها به جای خنجر زدن از پشت مشارکت و همکاری خود را با آن‌ ها نشان دهید. اگر خواستار مزایای انسانی و نه صرفا واژه‌ ها و قراردادهایتان هستید، نباید آنها را در موقعیت تدافعی قرار دهید.

مرتبا با آن ‌ها ارتباط برقرار کنید:

کاری که انجام می‌ دهید و دلیل انجام آن، باید کاملا مشخص باشد. اگر کارمندانتان را در ابهام نگه دارید حدس زدن درباره‌ مقصود شما، آن‌ ها را نگران می‌ کند. مرتبا با عرضه‌ کنندگان، سرمایه ‌گذاران، اعضای تیم و پرسنل خدمات برون ‌سپاری‌ شده‌ خود جلسه برگزار کنید. خیلی زود اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ ها قرار دهید تا اضطراب آن‌ ها کم شود. آن‌ ها هرچه بیشتر درباره‌ شما، برنامه ‌ها و جایگاهتان بدانند برای افزایش عایدی شما انگیزه‌ درونی و اعتماد بیشتری خواهند داشت.

ائتلاف‌ های استراتژیک بسازید:

ببینید اگر شما برنده شوید چه افراد دیگری هم برنده می ‌شوند و چطور. این ‌ها همان متحدان استراتژیک طبیعی شما هستند. برای رشد، برنامه‌هایتان را با آن‌ ها به اشتراک بگذارید. به آن‌ ها نشان دهید که چگونه برنامه‌ های توسعه‌ شما منجر به توسعه‌ کسب و کار آن‌ها نیز می‌ شود. با جلب همکاری آن‌ ها نیاز به سرمایه در کسب و کارتان را کاهش دهید.

شاید یک قرارداد بلندمدت ذهن آن‌ ها را از شکست احتمالی کسب و کارتان آرام کند. به آن‌ ها دلایلی بدهید که برای شما قیمت‌ های بهتر و قراردادهای طولانی مدت در نظر گرفته و حتی تا وقتی به آن‌ ها نیاز دارید به خریدهای تخفیفی عمده شما پایبند بمانند.

مرزها را جابجا کنید:

به‌ خاطر اشتباهات خودتان دیگران را مقصر نکرده یا اشتباه‌‌ های خود را پنهان نکنید. با این کار فقط شرایط را بدتر و اعتبار ارزشمند خود را خدشه‌ دار کرده و به روابط‌تان آسیب می ‌زنید. وقتی به برآوردهای نقدینگی خود نگاهی کرده و متوجه می ‌شوید که نمی ‌توانید به موقع حقوق‌ ها را پرداخت کنید، فورا با سرمایه‌ گذار خود تماس بگیرید. منتظر نمانید که آن‌ ها با شما تماس بگیرند. نگاهی به طلب‌ های خود انداخته و یک برنامه پرداخت آماده کنید تا به حساب شما پول واریز شود. بابت ریسکی که به‌ خاطر شما متحمل شده‌ اند از آن‌ ها قدردان باشید. بابت صورت ‌حساب ‌هایی که بعد از پرداخت حقوق باید پرداخت کنند با آن‌ ها همدلی کنید. به آن‌ ها وقت بدهید تا برنامه دیگری بریزند. وقتی همه چیز طبق برنامه پیش می ‌رود آن‌ ها اطلاعات چندانی درباره‌ شما ندارند. اما وقتی یک جای کار می‌ لنگد و مسئله یا اشتباهی وجود دارد؛ بلندی صدایتان نشان می دهد که چگونه اوضاع را کنترل می‌ کنید.

برای آنچه می‌ فروشید خدمات ارائه کنید:

وقتی تا زمانی که به مشتریان می ‌فروشید دست از سر آن‌ ها برنمی‌ دارید، اما برای حل مشکلات آن‌ ها معلوم نیست کجا هستید امنیت بلندمدت کسب و کارتان را از بین برده و در واقع رقبای خود را با دست خودتان به میدان دعوت می‌ کنید. اجازه ندهید پرسنل خدمات مشتری ضعیف شما با خودشان بگویند، “من پول تو را در دست دارم و تو در دام محصول من گرفتار شدی”

خدمات مشتری اول از همه هماهنگی و یکپارچگی شما را نشان می ‌دهد تا محصول ‌تان را. پس اجازه ندهید مشتری احساس کند وظیفه دارد درباره‌ تجربه منفی خود به دیگران “هشدار” دهد. با آن ‌ها مانند یک دوست نزدیک رفتار کنید. فقط با تلاش برای جذب مشتریان جدید پولهایتان را صرف تبلیغات نکنید، درحالی‌ که مشتریان موجود را از دست می ‌دهید.

اعتماد چیزی نیست که فورا به دست بیاید، بلکه در گذر زمان براساس یک رفتار خوب و قابل اعتماد به دست می‌ آید. صحبت کردن درباره تجربه‌ هایی که اعتماد را می ‌سازند یا درهم می‌ شکنند، طول این زمان را کاهش می ‌دهد. گاهی اعتماد در همان روزهای اولیه یک رابطه به سادگی از بین می‌ رود. اینکه شما چگونه یک موقعیت دشوار را مدیریت می‌ کنید؛ ریسک آن‌ ها را تایید کرده یا باعث افسوس خوردن می ‌شود. در کسب و کار صرفا بیان جمله “به من اعتماد کنید” کافی نیست. شما نمی ‌توانید درخواست اعتماد کنید، بلکه باید این اعتماد را کسب کنید.

برای مشاهده دوره های آموزشی کسب و کار در آکادمی مهارتی و کاربردی آریاداناک میتوانید اینجا را کلیک کنید.

نویسندگان: Michael Houlihan & Bonnie Harvey

ترجمه: حسین گایینی

منبع: وب سایت کارآفرینی