بازرگانی, کارآفرینی, مشاوره, نمایشگاه

چرا در گرجستان ساخت و ساز پر سود است؟

چرا در گرجستان ساخت و ساز پر سود است؟

چرا در گرجستان ساخت و ساز پر سود است؟ در سالهای اخیر با توجه به بالا رفتن تقاضای املاک در کشور گرجستان، شاهد رشد چشمگیری در صنعت ساختمان و ساخت و ساز بوده ایم.

ساخت و ساز در گرجستان

سرمایه گذاری در صنعت ساختمان گرجستان در حال حاضر یکی از بهترین و مناسب ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود.

به خصوص بعد از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، سرمایه گذاران در شهرهای تفلیس، باتومی و سایر شهرهای گرجستان شروع به بازسازی و نوسازی ساختمان ها کرده که باعث رونق این صنعت شده است.

همچنین مارکت گرجستان تنها محدود به چهار میلیون ساکن گرجی در این کشور نمی باشد؛ بلکه گرجستان مارکت خود را به روی کشورهایی از قبیل ایران، هند، ژاپن، چین و بسیاری از کشورهای عربی باز کرده است که در واقع باعث جذب سرمایه گذاران زیادی از این کشورها شده است.

در حال حاضر سود حاصل از ساخت و ساز بسته به نوع ساختمان، متریال مصرفی و محله آن متفاوت است اما با توجه به تجربه هایی که در سالهای اخیر به دست آورده ایم حداقل بین 40 تا 60 درصد سود به همراه دارد.

هزینه های ساخت و ساز در گرجستان

برای پاسخ به سوال چرا در گرجستان ساخت و ساز پر سود است؟ در ابتدا باید بدانیم هزینه های ساخت و ساز در کشور گرجستان به چه صورت است.

کشور گرجستان نه تنها هزینه های کم و معقول و مالیات های کم ارائه میدهد بلکه هزینه های پایین انرژی را هم شامل میشود. از طرفی دیگر هزینه های دستمزد و نیروی کار بسیار قابل توجیه و معقول است.

فقط باید آگاه باشید، زمین مورد نظر را در کدام قسمت شهر خریداری میکنید که هم از نظر موقعیت جغرافیایی و هم دسترسی به خدمات عمومی شهر خوب باشد.

همچنین باید زمینی را انتخاب کرد که بتوان مجوز ساخت و ساز در آن گرفت یا حتی مالک قبلی مجوزهای لازمه را دریافت کرده باشد.

با تحقیقات و ارتباط با پیشگامان صنعت ساختمان در کشور گرجستان می توانید تا حد زیادی به این موضوع واقف شوید و پاسخ سوال چرا در گرجستان ساخت و ساز پر سود است؟ را بیابید.

با شرکت در تور تجاری تفلیس گرجستان و آشنایی با حوزه شهری در کشور گرجستان هم ارزش پول خود را حفظ کردید، هم راه های اقامت خود و اعضای خانواده را دریافت کردید و از همه مهمتر به درآمد زایی ارزی نیز دست پیدا کرده اید.

مهاجرت سازندگان ساختمان به گرجستان

یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای گرفتن اقامت دائمی و مهاجرت به گرجستان، سرمایه گذاری در بخش ساختمان سازی می باشد.

این کار اگر طبق اصول و قواعد کشور گرجستان انجام شود، سود دهی بالایی دارد به همین دلیل، ما شاهد مهاجرت تعداد زیادی از سازندگان ساختمان به این کشور هستیم.

در بخش ساختن، سازندگان ساختمان در گرجستان یک قطعه زمین آماده را خریداری می کنند و پس از گرفتن مجوز های لازم از کشور گرجستان، عملیات ساختمان سازی خود را در آن زمین آغاز می کنند. و یا با سرمایه گذاری در شرکت های بزرگ و معتبر گرجی خیال خود را راحت می کنند.

سرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمان سازی در کشور گرجستان، به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  • ساختمان سازی
  • نوسازی بافت های قدیمی
  • مرمت و بازسازی بافت های قدیمی

سازندگان ساختمان که به گرجستان مهاجرت کرده اند برای شروع فعالیت خود در زمینه نوسازی بافت های فرسوده و قدیمی، سازندگان سرمایه گذار بافت های قدیمی شهر که کاملا از بین رفته یا آسیب دیده اند را با طراحی نقشه جدید، بازسازی می کنند و از نو می سازند تا ساختمان کاملا جدیدی ساخته شود.

دربخش مرمت و بازسازی نیز؛ سازندگان به نقشه اولیه سازه کاری ندارند و آن را در همان حالت اولیه خود ثابت نگه می دارند و فقط بخش های ظاهری و درونی سازه را مرمت و بازسانی می کنند و به آن در همان نقشه اولیه، طرحی جدید می بخشند.

دولت گرجستان، برای این که شرایط را برای گرفتن اقامت و مهاجرت سازندگان ساختمان به گرجستان تسریع کند، اصلاحاتی را در کسب جواز ساخت و ساز در این کشور ایجاد کرده است، که موجب می شود افراد خارجی در این بخش سرمایه گذاری و فعالیت راحت تری داشته باشند.

درآمد سازنده های ساختمان در گرجستان

بخش ساخت و ساز، قسمت عمده ای از اقتصاد کشور گرجستان را در بر می گیرد. یکی از این دلایل مربوط به اروپایی شدن گرجستان و توسعه زیر ساختی این کشور است.

یکی دیگر از عواملی که باعث رشد ساخت و ساز در این کشور شده است، مربوط به اجرای پروژه های بزرگ زیر بنایی می باشد. با توجه به آماری که وزارت انرژی گرجستان منتشر کرده است؛ حدود 210 پروژه شناسایی شده، در مرحله ساخت و ساز و سرمایه گذاری برای سازندگان قرار دارند.

ساخت برج های محور و برج پادشاه دیوید، از آن پروژه های مستقلی هستند که نشان دهنده پیشرفت گرجستان در زمینه ساخت و ساز میباشند.

سازنده های ساختمان در گرجستان به نسبت درآمد خوب و معقولی دارند، درآمد آن ها با توجه به مدارک تحصیلی آن ها و تجربیات کاری خود در زمینه ساخت و ساز، تعیین می شود.

هر چقدر تجربه سازندگان در زمینه ساخت و ساز بیش تر باشد و با امور ساختمانی آشنایی بیشتری داشته باشند درآمد آن ها بیش تر می شود. البته شایان ذکر است که در پاره ای از موارد این درآمد ممکن است به صورت توافقی نیز باشد.

از دیگر مواردی که درتعیین درآمد سازنده های ساختمان در گرجستان نقش دارد، شهرت آن سازنده ساختمان می باشد. هرچه قدر شهرت آن بیشتر باشد و مسئولیت طراحی و انجام پروژه های بزرگتری را در دست داشته باشد، از سازندگان برتر به شمار می رود و می تواند درآمد بالاتری را نسبت به سایر سازندگان ساختمان که شهرت کمتری دارند کسب کند.

میانگین درآمد پایه سازندگان ساختمان در گرجستان، حدود 90 هزار دلار می باشد.

میانگین درآمد ساعتی روزانه سازندگان ساختمان در گرجستان، معادل 6 دلار می باشد.

میانگین پاداش متوسط سالانه ای که سازندگان ساختمان در گرجستان دریافت می کنند 900 لاری است.

مزایای مهاجرت سازندگان ساختمان به گرجستان

۱ – پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا: کشور گرجستان درحال حاضر یکی از عضو های ناظر اتحادیه اروپا می باشد.

مذاکراتی برای پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا در حال انجام گیری است که درصورتی که گرجستان به اتحادیه اروپا بپیوندد، این کشور وارد یک بازار بزرگ جهانی حدود یک میلیارد نفری می شود، که کسانی که اقامت و پاسپورت یکی از کشور های شینگن را داشته باشند می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند.

۲ – دولت گرجستان سعی می کند سرمایه گذاران زیادی را جذب این کشور کند. به دلیل این که سرمایه گذاری در این کشور نیمه اروپایی هنوز به سطح بالایی نرسیده، سازندگان ساختمان می توانند در کسب و کار خود رشد بالایی داشته باشند که مزیت بزرگی برای این سازندگان ساختمان به شمار می رود.

۳ – به دلیل عدم وجود رقبای تجاری قدرتمند، با تلاش و سرمایه کمتری در مقایسه با کشور های اروپای غربی می توان به سود رسید.

۴ – نیروی کار جوان و آماده در گرجستان: به دلیل این که نرخ بیکاری درگرجستان بالا می باشد، نیروی کار آماده و جوان همیشه در دسترس است و سازندگان ساختمانی که می خواهند ساخت و ساز خود را شروع کنند، به راحتی می توانند نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کنند که از مزایای بزرگ مهاجرت سازندگان به گرجستان به شمار می رود.

به منظور اطلاعات بیشتر در خصوص ساختمان سازی در گرجستان باید ارتباط نزدیکی با پیشگامان این صنعت برقرار کرد. تور تجاری تفلیس گرجستان این مهم را فراهم می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *